Üdv mindenkinek!
A helyzet az,hogy nemrég(kb 2 hete) vettem egy Savage-et.Eddig elektromos autóztam,de egyszer megláttam egy ilyen szörnyet,és beleszerettem,a továbbiakat kitaláljátok(eladtam/eladom az elektromos járgányokat,és a Savage-re összpontosítok)....
Ezt a bevezetőt csak azért írtam,hogy érthető legyen hogy miért szenvedek ennyit.Mióta megvettem azóta kb 3 percnyi játékélményem volt,mert mindig van vmi baja az autónak(mert elkapkodtam a megvételt,használtat vettem,nem tudtam mit kell megnézni rajta,egyedül mentem--nem szakértővel--,ott még a kipróbáláskor szépen működött,de aztán.....).Most már olyan állapotban van az autó,hogy menetképes LENNE,ha be tudnám állítani az alapjáratot+üzemanyag levegő keveréket.
Olvasgattam itt a fórumon elég sok tanácsot,tippet,és sok kérdésemre választ is kaptam,ezért most először leírnám a hibát,és azt hogy milyen megoldást találtam a problémára.Ha valami hibás,akkor kérlek korrigáljatok:
1.,A légszűrőt le szerettem volna venni,és a karburátorral együtt jött le:
Ez nyilván nem természetes,amikor visszatettem a karbit,akkor meg forgott össze-vissza.
Megoldás:ha jól értettem/értelmeztem a tanácsokat,akkor egy O gyűrű hiányzik/elkophatott és ezért ficánkol/jön le az egész.
2.,Alapjáratot beállító csavar:az oktató dvd-n szépen látszik,hogy meddig kéne betekerni a csavart.Én is be szerettem volna állítani/vissza mindent gyárira,de ismét problémával találtam szemben magam:tekertem-tekerten a csavart(nagyon könnyen ment,nem akadt,nem szorult,nem nehezedett a tekerés),már kb 5-6 fordulatnál tartottam------itt tartok most is---,és abbahagytam a tekerést.Kb 10szer néztem vissza a dvd-n és ott a csavar fejével majdenem egyvonalban volt a fém elzárt állapotnál,de nekem már bőven a fémben volt/van a csavar.Így be sem merem indítani az autót.
Megoldás:???
3.,Észrevettem,hogy a karburátorról hiányzik egy rugó.Az a rugó hiányzik ami az alapjárati csavartól megy hátra az üzemanyag levegő keveréket beállító csavarhoz.Gondolom ennek a funkciója az lenne,hogy visszaállítsa alapjáratra a motort.Egyesek szerint az autónak így is mennie kellett volna/kellene,mert a szervó is elintézi ezt az "alapjáratra való visszaállítást".A rugót mindenképpen meg fogom venni,csak most elfogyott Antiéknál,holnap érkezik meg a szállítmány.
Szerintetek?:?
4.,Még soha nem szedtem szét robbanómotort,szóval ez elég "izgalmas" lesz nekem először.Életemben tegnap hallottam először az After run olajról.Ha jól értettem,akkor ez kitisztítja a motor,karbantartja,ezzel lényegesen növelve a motor élettartamát.Milyen időközönként kell ezzel az olajjal tisztítani?Olvastam,hogy valaki(bocs,de a nickre nem emlékszem) ezt az olajat WD-40-el helyettesítette.WD-40em van,akkor nem is kell spec olajat vennem?Tisztításkor gondolom ki kell vennem a motort,de hova töltsem/fújjam be a WD-t?Elég ha kiveszem a gyertyát,és oda?-Nekem azt mondta az előző tulaj,hogy a motor alig használt,keveset ment vele(ezt már megkérdőjelezem),szóval ha szétszedem a motort mit érdemes megnézni,hogy mi kopott?A kipuf-ot miért kell levenni ha tisztító olajjal járatjuk át a motort?
5.,Milyen olyan alkatrész(ek) van a motorban,amit ha időközönként cserélek megmenthetem a motort?Úgy érzem ha van ilyen,akkor azt cserélnem kell,mert ha ez így megy tovább nem csak kihajtást,kardánt,felnit,hatszöget kell cserélnem hanem motort is.Ez viszont komoly problémát okozna,mert motort nem tudok újat venni,még nem sikerült eladnom mindent az elektromos cuccokból.De az az igazság,hogy nem is szertnék újat venni,hiszen most vettem az autót
6.,Úgy tudom hogy a beállításokat mindig az időjáráshoz(inkább hőmérséklethez) kell beállítani.Hány fok eltérésenként érdemes állítgatni a motort?Ilyenkor az üzemanyag levegő keveréket+alapjáratot is át kell állítani?
Válaszaitokat előre is köszönöm,ameddig a kérdésekre nem kapok választ úgysem használom az autót,nehogy vmi nagyobb kárt tegyek benne.Jövő héten mennék Antihoz a rugóért,és ha addig kiderül,hogy mit kell átnéznem a motoron,még a további szükséges alakrészekért(feltéve hogy kopottak).