Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.04.27 19:13:16

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Ha csak egy tu van...
HozzászólásElküldve: 2004.04.15 12:28:28 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Hali

Kerdesem lenne. Van ugye a szepuj Wasp .18-am, forgo karbival. Ezen csak egy allito csavar, a fodusito van. (ill. az alapjarat "stop", de az most nem szamit). A fodusitot belottem, ugy hogy a moci homerseklete a nagy allatkodas kozepette is 120-130 fok fole ne menjen, ill. ekorul legyen. A problemam az, hogy ezzel a beallitassal erzesem szerint tul gazdagon jar a moci. Gondolom ezt a sok kek fustbol, es abbol, hogy ha alapjaraton huzok neki, egy full gazt, akkor kell neki par masodperc amig rendesen elkezd felporogni.

Mit lehet csinalni? :?:
A homersekletet a duratrax-fele infras kutyuvel merem, ugy ahogy a papirjan irtak, tehat a hengerfej fole, kozepre tartva, 2-3 centire tole. Lehet, hogy amit ott merek az nem az igazi, es pl. oldalt kene merni, nem pedig kozvetlenul az egester felett?
(Avagy 10%-os Tornadoval jarok. Hallottam egy olyan pletykat, hogy Tornadoval jobban melegszenek a mocik, mint mas benyakkal. Ha ez igaz, akkor mas gyarto naftajaval szeginythetnek, es megoldodna a gondom.)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Ha csak egy tu van...
HozzászólásElküldve: 2004.04.15 12:49:25 
Offline
karbantartós
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 12:08:13
Hozzászólások: 4361
Pajzi.

A forgoskarbis reszhez nem szolnek hozza, mert nem ertek hozzajuk, Ramses talan picit, bar utalja oket, de ez egy masik kerdes.

Tornadorol egyre tobb info van, hogy igen, ezzel nem lesz annyira jo a motornak, pont ezt akarom most hetvegen kiprobalni egy kis szintetikus versenyolaj hozzaadasaval. Allitolag, kevesebb kenest biztosit, es Zozo probaja szerint egy Tornadoval jo teljesitmenyre belott motor 170 C volt, mig egy kevert (jo helyen, szakertelemmel, nem hazi pancsolmany) uzeianyaggal, ugyanazon beallitasok mellett, teljesitmeny vesztes nelkul a moci nyuzas kozben nem 170 C lett, csak 130 koruli, ami pont jo.

Ergo valami lehet ebben, megprobalom en is kikiserletezni, de csak azt, hogy ha adok hozza egy kis plusz kenoanyagot, az mit fog eredemenyezni. (Motul Kart Racing oil)

Ket dolgot tehetsz meg, vagy egy picit szegenyitesz rajta, es megnezed, hogy ugy jobb lette e, illetve, hogy mennyire melegedik a 130 Chez kepest a moci. Vagy amikro en tul vagyok ezen a teszten hetvegen, akkor elarulom, mire jutottam, es ha mukodik, akkor esetleg az.

De lehet, hogy lehet ott meg valamit finomitani, csak mint mondottam, a forgokarbishoz nem ertek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.04.15 13:09:01 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Uhum, ertem, koszonom.
Akkor mar ketten izgulunk majd 7vegen. :mrgreen:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.04.15 17:49:42 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Csacsinak igaza van, utálom a forgókarbikat... :)

Szerintem amúgy nem helyes, hogy 130-ra lövöd be a maximum hőfokát, mert amikor megállsz az autóval magad előtt, már csökken a hőmérséklet a hosszú egyeneshez képest. Másrészt pedig ha mész vele, bizony igen sokszor előfordulhatnak extrém helyzetetk, amikor a motor jóval magasabb hőfokot ér el. Szerintem inkább lődd be 110-re, és akkor lesz ideális az extrém helyezetek, és nagyobb iglnybevételek esetén is.
Most hirtelen 2 dolog jut eszembe, hogy csökkentsd a motor által termelt hőt (ez ugye az elsődleges célod a nagyobb teljesítmény érdekében).
1. Használy vastagabb (hidegebb) gyertyát
2. Vágd ki a kasznidat, és próbád meg megbecsülni, hogy tényleg a motor hűtőbordája kapja-e a kasznin beáramló levegő nagy részét. Mivel nincs szélcsatornád, a józan pajzi-eszedre hallgass, és próbáld elképzelni, hogy merre megy a levegő.

Azt pedig már nem is említem, hogy a kosz egy igen rossz hővezető, az első és legfontosabb amit a motorral lehet/kell tenni, hogy tisztán tartod. A koszos motor sokkal gyorsabban melegszik, és sokkal lassabban hül le. De persze ahogy elnéztem nálad nincs ilyesmivel gond :)

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.04.15 23:38:50 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.23 14:53:23
Hozzászólások: 1483
Tartózkodási hely: Gyömrő
Hm, koszonom. Majd meg jatszom vele + talin ha uzembiztos lesz mar a picike, akkor kerek nemi allitasi segitseget. :mrgreen:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.05.15 23:35:06 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2004.01.26 23:52:41
Hozzászólások: 68
Szia!

A Tornádóba ha jól olvastam,
6% szintetikus és 3% ricinus olaj van.

A klasszikus üzemanyagban pedig 20%
ricinua....))))))

Ricinust önts hozzá és
számolj be a tapasztalataidról.

Egyébként ez a melegedés nem szokott probléma lenni.

Nem lehet hogy túl rövid az áttétel az autóba, relatív
lassan megy és nincs elég hűtés?

Üdv: András


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.05.16 13:00:16 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.04.25 22:33:39
Hozzászólások: 1317
Tartózkodási hely: Budapest
Hi
Kérném tisztelettel a motor hőmérsékletét a külső hőmérséklet nagyon befolyásolja. Nem érdemes evvel foglalkozni. A lényeg, hogy a menetszél a hűttőbordákra legyen terelve, valamint az, hogy a bordákra ne legyen ráégve szennyeződés a hőleadás érdekében.
Üzemanyag ügyben nem érdemes minden elórekevert panccsal foglalkozni. Ezeket az amatőrőknek gyártyják szép szines kannákban.
99%/os tiszta metil 20 liter 4,000 Ft, 1kg Castrol Racing M 4,100Ft és 99%-os Nitro is kapható. Én saját magam keverem az üzemanyagot így mindig tudom mi van benne. A Castrol Racing M egy olyan spéci olaj ami elég lerakódást nem okoz és 40,000 fordulaton is ott van ahol kell. A ricinus kényszermegolgás. Lerakódik nem ég el rendesen valamint magas hőmérsékleten és fordulaton a kenési jellemzői lecsökkennek. 30 évvel ezelütt valóban ezt használták olajnak. De hát akkor még nem volt Castrol, Valvoline etc. model motorolaj.

Üdv
Thomas

_________________
Hong Hor-Jammin Products
http://www.hongnor.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.11.20 17:20:42 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2004.11.07 11:52:53
Hozzászólások: 160
Tartózkodási hely: Zeg.,Pár Km-re Pátercitytől
ha már az üzemanyagoknál tartunk, én ma vittem be a kicsikémet a helyi modelleshez, mert nem volt szép hangja. beállította, kérdezte mivel hajtom? Mondtam 16%-os tornadoval, mert ezt ajánlotta a gyártó, és a Modell &Í Hobbysok is.
Szerinte ez egy nagy sz**, mert túlpörög, túlmelegszik tőle a motor, és ő a versenyverdájába is csak 5%-os saját gyártmányű naftát használ.
Most mi az igazság, kevesebb, vagy több nitromethan kell a gépnek?
Valaki ha tud írjon valami olyat ami itt nem hangzott volna el konyorgok , mert nem szeretnék a közeljöbőben motort cserélni.

Köszi.

_________________
Duratrax Maximum MT, Megatech 2PL controller 40.675 MHz (AM)

Tamiya CLK-DTM 2002 AMG-Mercedes TL-01LA 27T(-hez hasonló) 27,196 MHz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.11.21 09:05:06 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 18:40:49
Hozzászólások: 6790
neo505 írta:
ha már az üzemanyagoknál tartunk, én ma vittem be a kicsikémet a helyi modelleshez, mert nem volt szép hangja. beállította, kérdezte mivel hajtom? Mondtam 16%-os tornadoval, mert ezt ajánlotta a gyártó, és a Modell &Í Hobbysok is.
Szerinte ez egy nagy sz**, mert túlpörög, túlmelegszik tőle a motor, és ő a versenyverdájába is csak 5%-os saját gyártmányű naftát használ.
Most mi az igazság, kevesebb, vagy több nitromethan kell a gépnek?
Valaki ha tud írjon valami olyat ami itt nem hangzott volna el konyorgok , mert nem szeretnék a közeljöbőben motort cserélni.

Köszi.


Ez a kérdés inkább ida tartozik: viewtopic.php?t=517 Ha ezt végigolvasod, akkor szerintem már sokkal könnyebben el tudod dönteni, kinek hiszel! És az esetleges válaszokat is ide írjátok kérlek!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség