Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.29 10:25:15

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 46 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2005.02.20 17:58:44 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.31 13:19:01
Hozzászólások: 164
Tartózkodási hely: Budapest XI ker
aki akármit tud írja meg :P

_________________
GRAVEL HOUND LESZ :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.03.08 15:54:32 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.10.12 18:55:20
Hozzászólások: 459
Tartózkodási hely: Debrecen
Énsem értek hozzá anyira,de ez nem az ami 1300w-os és nincs benne szénkefe,mondjuk lehet hogy ezt már tudtad.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.03.08 16:28:40 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2005.02.16 19:29:33
Hozzászólások: 92
Tartózkodási hely: Budapest (IV. ker, Újpest)
Sziasztok.

Hát ez tényleg egy új dolog. Igen, van belőle 1300 W-os is, de nem is ez a lényeg. Ezek a motorok tényleg kefe nélküliek, azaz nem kell a motorokat bejáratni, nem kell szénkefét cserélgetni, nincs szükség arra sem, hogy néha felreszeljétek a kommutátort, szóval egyszerűbb. Néha persze itt is szükség van arra, hogy a csapágyak ki legyenek cserélve, hisz azok azért ugyanúgy elkopnak idővel.
Ami igazán érdekes bennük az az, hogy a teljesítményük sokkal nagyobb, mint a hagyományos brushed (szénkefés) motoroké, és ennek ellenére a fogyasztásuk is alacsonyabb. Egy egyszerű példa rá, hogy el lehessen képzelni: mondjuk egy 10 körös motor teljesítménye, de csak 20 körös motor fogyasztása, tehát "a kecske is jól lakik, és a káposzta is megmarad".
Hogy miért lehet ezekről még olyan keveset hallani? A válasz egyszerű, de mégsem. Ezek a brushless motorok nagyon "igénytelenek", hisz nincs szükség akkora karbantartásra, és az élettartamuk is sokkal hosszabb, így a gyártóknak ez nem olyan profitábilis, de ez asszem, hogy érthető. A másik, hogy alapvetően KÉT fajta technológia létezik, vagyis még nem született meg a "standardizáció", hogy melyik fog elterjedni, ezért még "kockázatos" ilyenbe fektetni véleményem szerint. Az egyik az ún. szenzoros, a másik a szenzor nélküli. A szenzoros valami olyasmit jelent, hogy (continuous data flow) folyamatos információáramlás van a motor és a szabályzó között, a másiknál nincs ilyen. Az előbbi technológia sokkalta kevesebb lehetőséggel bír, kisebb a motorok nyomatéka és max RPM-je, viszont kevesebbet is fogyasztanak. A szenzor nélküli motoronál több lehetőségünk van (pl. motor csere, és tuningolások..), erősebbek, magasabb a max RPM-jük, de többet is fogyasztanak, persze még így is kevesebbet, mint egy hagyományos brushed (szénkefés) motor.
Nagyon komolyak a lobbizások ezen irányban, hogy mi legyen a "standard", Amerikában már rendeznek ilyen motoroknak is versenyeket, és a nagyobb gyártók már próbálkoznak is ilyen motorokkal, pl a nosram is ( http://www.nosram.com/products.asp?id=26 ) készített egy olyan szabályzót, ami jó a hagyományos motorokhoz is, meg a brushless-ekhez is, és motort is csinált. A motornak a teljesítménye emlékeim szerint olyan 255 W-volt, és ez sem kevés, csak összehasonlítás képpen a hagyományos motorok olyan 150 körül vannak teljesítményben, persze én is ismerek 230W-osat, de az 8 körös motor, kb. 3 percet lehetne vele játszani egy 3600-as aksival. És ugyebár ez még csak a jéghegy alja, még csak most kezdenek belevágni a gyártók, de még nagyon erős a "piaci tapogatózás", hisz senki sem akar bukni.

_________________
Üdv, Tegzi

FF01 full tuning (under construction); TA03R-TRF full tuning (under construction); TA03RS-TRF full tuning (under construction),
T3PK PCM 41.180

30-281-0148


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.03.08 16:35:08 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2005.02.16 19:29:33
Hozzászólások: 92
Tartózkodási hely: Budapest (IV. ker, Újpest)
http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=41879
(ez egy brushless fórum, itt szó van a két technológia közütti különbségről)
http://www.castlecreations.com/products ... ba-25.html
(mamba nevű cég brushless motorja, és szabályzója, ha esetleg venni akarna valaki)
http://www.ultimaterc.com/forums/forumdisplay.php?f=212
(itt is lehet olvasgatni)
http://www.aveox.com/technical/sensor.html
(a szenzoros technológi leírása röviden)

_________________
Üdv, Tegzi

FF01 full tuning (under construction); TA03R-TRF full tuning (under construction); TA03RS-TRF full tuning (under construction),
T3PK PCM 41.180

30-281-0148


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.03.08 16:38:29 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2005.02.16 19:29:33
Hozzászólások: 92
Tartózkodási hely: Budapest (IV. ker, Újpest)
Még valamit el is felejtettem.
A cégek azért is "rinyálnak" ennek a piacnak beindítása miatt, mert ezt a technológiát eléggé elhanyagolták, de a repülősöknél már használatos dologról van szó, így nagyon komoly versenytársakkal kellene felvenni a harcot, akiknek adott esetben már 10-15 éves tapasztalatuk is lehet a témában, és hát ez döntő versenyelőnyt jelentene számukra, viszont ami az egyiknek előny, az a másiknak hátrány. A nyomásnak előbb-utóbb nem fognak tudni ellenállni a gyártók, de a technológia tökéletesítése végett próbálják húzni az időt, elkerülve ezzel a súlyos piacvesztést.

_________________
Üdv, Tegzi

FF01 full tuning (under construction); TA03R-TRF full tuning (under construction); TA03RS-TRF full tuning (under construction),
T3PK PCM 41.180

30-281-0148


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.07.24 11:09:15 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2005.02.05 18:00:09
Hozzászólások: 89
Tartózkodási hely: Budaörs
Keressétek FushiMisi-t ő sokféle méretben(40W-1300W-ig,12mm-36mm átmérőig) viszonylag olcsón tud szerezni BL motorokat.

K...
mIjAgE


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.11.12 17:07:26 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2006.10.12 16:55:15
Hozzászólások: 17
Tartózkodási hely: Budapest
Hi
Hol lehet ilyen szerkentyűket 540-550 méretben kapni?

üdv: Bendi

_________________
Traxxas Stampede
Hpi Sprint EP full LRP


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.11.12 17:28:13 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.11.22 19:24:10
Hozzászólások: 484
Tartózkodási hely: BP.16.ker.
Hello!
Pl itt megnézheted: http://www.teamnovak.com/products/brushless/index.htm
itt pedig megrendelheted:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WT ... VPROFIL=++
Nekem a mini-t-m ben van ilyen moci (330-as).Az egy graupner moci,és nagyon jól megy,simán 2-kerekezik.

_________________
Teamlosi Mini-T-mamba competition xpackage,
full alu,full csapágyazás-ELADÓ
Mátyásföld reptér!!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.11.12 19:29:05 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2006.10.12 16:55:15
Hozzászólások: 17
Tartózkodási hely: Budapest
Hi
Köszi, nekem Traxxas Stampedébe kéne 540-550 méretbe.
vmi ilyesmi :-D :
http://video.google.fr/videoplay?docid= ... s+stampede[url][/url]

_________________
Traxxas Stampede
Hpi Sprint EP full LRP


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.11.13 13:07:02 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.11.22 19:24:10
Hozzászólások: 484
Tartózkodási hely: BP.16.ker.
Durva!
Nézz körül a toweren szerintem bármelyik brushless így fogja vinni a gépet,és ha 2 akkupakról nyomod akkor talán tobbet játszhatsz vele 8 percnél :twisted:

_________________
Teamlosi Mini-T-mamba competition xpackage,
full alu,full csapágyazás-ELADÓ
Mátyásföld reptér!!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.11.13 19:22:14 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2006.10.12 16:55:15
Hozzászólások: 17
Tartózkodási hely: Budapest
Hi Big!
Hát nem tom...
Ilyen összekötő kütyüt (a dupla akksihoz) vajon hol lehet szerezni?
Már én is gondoltam rá.
Egyébként meg egyesek szerint, a brushless nem fogyaszt sokkat, legalább is Tegzi szerint nem. Én is azt hittem régebben, hogy teljesítmény += futam idő-
Na mindegy, csak eszembe jutott ez a kis videó :twisted:

üdv: Bendi

_________________
Traxxas Stampede
Hpi Sprint EP full LRP


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.11.14 16:32:40 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.11.22 19:24:10
Hozzászólások: 484
Tartózkodási hely: BP.16.ker.
Hali!
Veszel két akku csatlakozót a modellboltban,meg egy olyan véget ami a szabályzóra köthető aztán párhuzamosan összekötöd a két akkut,így
megmarad a 7,2V de megkettőződik az áramerősség,tartósság.
Ha 2db 4000-es akkut így összekötsz akkor kapsz egy 7,2V-os 8000mah-os akkut!
Így sokkal tovább és jobban is fog menni!

_________________
Teamlosi Mini-T-mamba competition xpackage,
full alu,full csapágyazás-ELADÓ
Mátyásföld reptér!!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.11.14 19:57:24 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
a Brushless sokkal kevesebbet fogyast mint a normál kefés motorok, ez is az egyik előnye.
igazéándiból csak 1 hátránya van, az ára

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.11.15 08:49:27 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.06 13:04:52
Hozzászólások: 475
Tartózkodási hely: Budapest 23.ker
oceanearth írta:
a Brushless sokkal kevesebbet fogyast mint a normál kefés motorok, ez is az egyik előnye.
igazéándiból csak 1 hátránya van, az ára

szia!
Igen Oceanearth master jól mondja nekem volt szénkefés és a lipo akkumat leette 10 perc alatt és vettem bele egy bl-t és simán megyek vele 25percet ;)
ha van pénzed akkor mindenképpen bl-t végy!
üdv.
G ;) :arrow:

_________________
premium


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.01.13 20:36:03 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2006.05.16 17:34:06
Hozzászólások: 31
Tartózkodási hely: Debrecen
Sziasztok!

Lenne nekem is egy kérdésem a témában:

A BL motorok jobban melegednek, mint a kefések?

Üdv: Thamas

_________________
-------------------------------------------------------
HB Lightning 2RR
HB Minizilla
Thamas weblapja
Thamas


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.10.27 15:18:50 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.05.01 19:21:14
Hozzászólások: 12
Sziasztok!

Nekem 1 valami nem fér a fejembe. Ugye sokan írjátok, hogy a brushless motornak kisebb az "étvágya" mint kefés társaiknak. Egy ideje már lehet kapni a modell&hobbynál elég széles választékú lrp brushless motorokat. Namármost vegyük pl ezt a motort:

Eraser Brushless motor 10,5T
maximális fordulatszám: 29 520
Teljesítmény: 180Whatásfok: 87%

és vegyünk egy ennek megfelelő kefést is:

GT3 Turbo motor
17*2 körös
fordulatszám:28.100
Teljesítmény:152W

Nekem sajna nem nagyon erősségem a villamosságtan, annak ellenére hogy párszor már tanították, de a motor teljesítményét ugyebár a watt értéke fejezi ki, ami a fogyasztást is meghatározza egyben. Akkor hogy lehet az hogy a brushless 180W-os a kefés 152W és mégis a brushless bírja tovább?

Egyébként én azt is hozzátenném, hogy ha jól tudom a brushless motorok másik nagy előnye hogy nagyobb feszültséget is elbírnak, azaz nem csak 7,2 vagy 8,4 Voltot hanem 14,4-et is. Pl e-maxxban vagy zillában előszeretettel használják 2 akksival ezért is brutális nagy a fordulatszáma és az ereje.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.10.27 16:02:45 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Kedves MadSnail!

A motor adatlapján megadott teljesítmény egy határérték, ami csak azt mutatja, hogy a motor mekkora teljesítményt bír ki károsodás nélkül. A valós teljesítményt a következő tényezők határozzák meg:
a tápfeszültség-ha magasabb, nő a teljesítmény
a motor menetszáma- ha több a menet, csökken a teljesítmény
az autó mozgatásához szükséges nyomaték: ez függ a jármű súlyától, az erőátvitel veszteségeitől, a terep minőségétől, a kerék átmérőjétől és az alkalmazott áttételtől.
Ezek közül a motor menetszámát és az áttételt tudod könnyen megváltoztatni, ezek megfelelő megválasztásával kell az autót beállítani.
Ha azonos fordulatszámú és nyomatékú kefés, illetve brushless motort hasonlítunk össze a különbség a két motor hatásfokából adódik. Ez kb. 5-10%, ennyi lesz a menetidők közti különbség is. A 10 perc helyett 25 perc esetben nyilván komoly teljesítménycsökkenés az ár.
A kefés motor gyenge pontja maga a kefe-kollektor rendszer, ez korlátozza a teljesítményt. A brushless motorok gyakorlati maximuma jóval magasabb lehet, itt csak a melegedés szab határt.
Az Eraser széria hobby célra olcsó és tartós választás, viszont mivel szenzoros kivitelű, csak saját szabályzólyával működik jól. A szenzoros bl. motorok fordulatszáma kicsit becsapós, mivel ezen motoroknak nem lineáris a nyomaték-fordulatszám karakterisztikája. Az említett 10,5 körös motor egy 23 menetes kefésnek felel meg. A 17 menetes kefés bl. megfelelője 7,5-8 menetes bl.
Remélem tudtam segíteni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.10.27 18:41:36 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.05.01 19:21:14
Hozzászólások: 12
Köszönöm, így már dereng valami.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Ezrun brushless
HozzászólásElküldve: 2008.06.19 11:13:10 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.02.20 11:12:35
Hozzászólások: 7
Helló
Érdekelne, hogy valakinek van-e valami tapasztalata az Ezrun 35A (3300kv) brushless szettről?
http://bothely.hu/sylkamodellsport/id/01839 Ezrun 35A Brushless szett 3300KV +programkártya 1 10 1 12 autokhoz
Hobbi célra gondolnám venni 1:10-es autóba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: feszültség szabályozó
HozzászólásElküldve: 2008.06.19 22:11:56 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2005.12.16 15:20:16
Hozzászólások: 92
Tartózkodási hely: Budapest IV. ker.
Sziasztok!

Tudja valaki esetleg, hogy hogyan lehet ezt a biztonsági cuccok be kötni, és "set up"-olni?

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXPGN1&P=7

Kép

üdv

Banditos

_________________
Shark 1/18 Mamba szett


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 46 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség