Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.28 10:12:34

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 82 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.01.11 20:47:55 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.11 19:50:03
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Budapest III.ker
Réges-régen egy messzi-messzi galaxisban.....

Lassan 2 éve, hogy nem írtam, de most megint itt vagyok és firkálok egy keveset. Mindenki helyezze kényelembe magát, dőljön hátra és olvasgasson.
Az 1.0 projekt az idők folyamán visszaalakult a kiindulási állapotába, de tervbe van a felújítása és az arról szóló képes beszámoló is remélem elkészül ( vagy nem :P ).

_________________
infernoSOFT-GREEN 2,4GHz
infernoGT-BLUE FM 40.715Mhz
Short Course EP 1:10 2WD Kit
AXIAL AX10


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012.01.11 21:38:30 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.11 19:50:03
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Budapest III.ker
Szóval.
Kis hazánkat az elmúlt években elárasztotta egy újságos autó, ami ugye kicsit hasonlított a GT-re ( vagy inkább kicsit sem, a méretei a GT2-t is felülmúlták ). Amúgy nagyon szép autó volt és kezdésnek igazán kihívás volt. A váltó az teljesen a GT1, a motor meg a híres ( hírhedt 8) ) GXR-28. Vagy mégsem?
Nagyon sok probléma volt ezekkel a motorokkal, melegedett, főtengelycsapágy eltörött, beállíthatatlan volt. Pedig japoon motor vagy mi a szösz. Bár meg kell mondanom a GT hengerfej nem színeződött el, míg az AMG hengerfeje csúnyán elszíneződött, a csapágy is sokkal tovább bírta. A blokkon is sok öntési maradvány volt, a GT GXR-e kicsit szebb volt. Egy cég, egy gyerek? Na mindegy.
Szóval a motor beállíthatatlan és eléggé hamar bizonytalanul kezdett működni, a berántó szalajtott, felpörgött, elkevesellt vagy éppen megfulladt. Mitől van ez, hát mert össze vissza falsot szívott szegény. Mit lehet tenni ez ellen. Nem tudom, csak azt, hogy én mit tettem ellene. Nekem bejött és csak mazochistáknak ajánlom, na vágjunk bele.

A hírös GXR-28 extrém bigblock motor:
A vonalak mutatják meg a pontokat ahol a hiba fel szokott lépni, sajnos már elég hamar. Ezt úgy lehet észrevenni, hogy sehogy vagy tiszta mocsok az üzemanyagtól. A leírtakat mindenki saját felelősségére kövesse, nekem semmi közöm hozzá ha jobb lesz a motorod hiszen te csinálod.

Kép

Kezdjük az első csapágynál. Itt a legfeltűnőbb a szivárgás, sokat nem lehet tenni ellene, ha nagyon gáz akkor cserélgessük, talán a legolcsóbb és lehet kapni csapágyboltban. Egy kis megjegyzés kell ide beszúrnom A japán GXR első csapágya csak kívül porvédőzött ( műanyag ) és így az üzemanyag tudja kenni és hűteni. Ez szuper, meg persze hamarabb kezd el ereszteni. A japoon GXR első csapágya ami ebben is van, mindkét oldalt porvédőzött. Most mindenki döntse el vajon meddig van kenése a csapágynak ami 20-30k pörög. Valószínűleg később kezd el ereszteni, de az is valószínű hamarabb tönkremegy.

Kép

A következő kényes hely a berántó és környéke. Na itt semmi nem utal arra, hogy ereszthet. Vagy mégis. Aha. Mégpedig az amikor elkezd a berántó szalajtani. Ez meg azért van, mert olajos üzemanyag jut a szerencsétlen berántó egyirányú csapágyára oszt az nem működik Ha az üzemanyag kijut akkor ott levegő is be tud jutni.
Megoldás 1: semmi. Xar az egész. Tömítés cseréje csak ideig óráig menti meg a helyzetet. Csak a szenvedés.

Kép

Megoldás 2: lyuk betömése. Előnye, hogy nem fog szivárogni, hátránya, hogy startpad kell ( ugyanis a berántót meg kell szüntetni ebben az esetben ). Lekapjuk a berántót és azt a tányérkereket amit betol a forgattyúsházba, egyszerűen beragasszuk valami jóságos hőállóvegyszerállókétkomponensű ragasztóval. Ennyi és szuper.

Kép

Ha ezekkel megvagyunk akkor már csak két maszatos munka van hátra. A hátlap és a karburátor tömítése. Erre a legjobb valami jóféle szilikonpaszta ami bírja a hővegyszerblablablát. A loctitének van ilyen. Vékonyan be kell kenni, összerakni és kész is.

Kép

Egyenlőre ennyi. A karbira majd később külön kitérek ( talán ).

_________________
infernoSOFT-GREEN 2,4GHz
infernoGT-BLUE FM 40.715Mhz
Short Course EP 1:10 2WD Kit
AXIAL AX10


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 82 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség