Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.05.07 00:25:28

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 21 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Motorblokk melegítése!
HozzászólásElküldve: 2008.11.17 23:11:00 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2007.01.07 11:23:34
Hozzászólások: 322
Tartózkodási hely: Veszprém Megye ->Csetény TEl: 06-30-605-16-30
Szevasztok!


Lehet hogy nem mondok újdonságot , de a mai nap teszteltem egy motor melegítési technikát, a hidegre való tekintettel nem szeretném idő előtt kukába dobni a motoromat/motorjaimat!
A teszt egy Carson Specter vázban egy Force .21-es motorral történt! A motorra tekercseltem 8 menet 0.45-ös lakkozott tekercs vezetéket majd 4 cella 3300-as Ni-MH párhuzamosan kötöttem majd rákapcsoltam a huzalok végére! Az akkuk állapotát figyelemmel kísártem, de nem volt melegedés! A motor szépen elkezdett melegedni de 90 fok felé sehogyan sem tudtam emelni a motor hőmérsékletét nem is próbálkoztam vele ennyi elég lessz!
A motoron nem történt semmiféle sérülés, az eloxálás sem égett vagy pattogott le, nem melegednek nagyon a vezetékek mert a hőt egyből elveszi a motorblokk! A vezetéket kicsi darab műgyantával fogattam be 2 darabbal! A héten megpróbálom megoldani a vékonyabb vezeték használatát ami elméletileg hamarabb felmelegíti a blokkot! Ezzel a módszerrel ugy 3 perc kell neki!

Íme a képek:

http://kepek.rcoffroad.hu/public/futokistrojak1.jpg

http://kepek.rcoffroad.hu/public/futokistrojak2.jpg


Összeállítás Kb.: 30 perc akku forrasztásal együt!



Kistrojak

_________________
Sanwa MX3FHSS
Robitronic Mantis Axial .32
Carson E-Specter Brushless 2000W with A123 6/7S
--->>>Ebay, Towerhobbies, Rcmart<<<---


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.19 15:22:34 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Hi!

Szerintem a motornak valóban jót tesz, ha ilyen időben nem 0 fokról indul, ellenben az akksijaidat ideje korán tönkre fogja tenni...szerintem. Nem ekkora kisütésre tervezték azokat (gondolom még csak nem is válogatott sorok).

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.19 15:58:29 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
Ramses írta:
Hi!

Szerintem a motornak valóban jót tesz, ha ilyen időben nem 0 fokról indul, ellenben az akksijaidat ideje korán tönkre fogja tenni...szerintem. Nem ekkora kisütésre tervezték azokat (gondolom még csak nem is válogatott sorok).

:Ramses Ramses :Ramses


Ha valóban nem melegedett az akku, akkor nem lehet gond, akkor bírja a merítést. Egyébként a SUB-C cellák, direkt nagy áramú merítésre vannak tervezve

Üdv

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.19 17:12:41 
Offline
Nitrofügg&otilde;
Avatar

Csatlakozott: 2007.01.07 11:23:34
Hozzászólások: 322
Tartózkodási hely: Veszprém Megye ->Csetény TEl: 06-30-605-16-30
Az oktatómtól kaptam egy kis feszültség csökkentőt ami 24V Dc-ről 12V DC-re csökkenti a feszültséget, PLC-khez és mágneskapcsolókhoz való! Elég nagy amperral lehet terhelni ráadásul van kis hűtőbordája is de sajnos azt már nemtudom mennyivel de az a lényeg hogy a savas akku sem forr és a kis szerkezet se melegszik túlságosan! Az akku kapacitása 10Ah de ugy nézem elég lessz a fele is hozzá zselésből!
Szóval itt áll a projekt, bejött szépen működik is, nem égetek el semmit nem kell semmire se vigyáznom!

Aki tud valami jó ötletet hogy mivel lehetne jobbá tenni ezt a rendszert az ossza meg velem minden gondolatát pl.: hogy ne vesszen el a hő a bordákon melegítés közbe arra keresek még megoldást

_________________
Sanwa MX3FHSS
Robitronic Mantis Axial .32
Carson E-Specter Brushless 2000W with A123 6/7S
--->>>Ebay, Towerhobbies, Rcmart<<<---


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.19 19:36:48 
Offline
Nitrofügg&otilde;

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Az ötlet egyszerű, könnyen összerakható és meghibásodási lehetőség szinte nincs. Kivéve ha lefüstöl a táp/akku.

"Az oktatómtól kaptam egy kis feszültség csökkentőt ami 24V Dc-ről 12V DC-re csökkenti a feszültséget, PLC-khez és mágneskapcsolókhoz való! Elég nagy amperral lehet terhelni ráadásul van kis hűtőbordája is de sajnos azt már nemtudom mennyivel de az a lényeg hogy a savas akku sem forr és a kis szerkezet se melegszik túlságosan! Az akku kapacitása 10Ah de ugy nézem elég lessz a fele is hozzá zselésből!"

Ez viszont nem teljesen világos. Ha kint terepen akarod melegíteni a motort, akkor minek a DC/DC átalakító (konverter). 24V-ból csinálsz 12V-ot? Minek?
A zománchuzal mint a neve is jelzi hőálló szigetelőlakkal bevont rézvezető. Ez a bevonat rontja a hőátadó képességét. Jobban járnál ha ellenálláshuzalból csinálnád a melegítő szálat hiszen az erre való. Nem lenne ekkora az áramfelvétel sem. A sima ellenálláshuzal nem szigetelet tehát közvetlenül egymás mellé nem tekerhetők a menetek. Viszont léteznek teflonnal bevont ellenállás szalagok ( http://www.kolofol.hu/ ) ezeket fóliahegesztőkben használják. A jobb hatásfok érdekében a hőátadó felületet kell növelni. Hővezető pasztát minden elektronikai boltban lehet kapni. A motor és a fűtőszál közötti felületet bekenve javul a hőátadás.

A huzalt műgyantával rögzítetted, a műgyanták (epoxi valószínűleg) 80C* felett elég rendesen meglágyulnak így elvesztik a tartásukat. Autózás közben idővel a huzal elmozdulhat, letekeredhet és így nem melegít rendesen. A vezeték rögzítésére vagy hőálló műgyanta (vinil észter) vagy a villanymotorok tekercselésénél használt lakk lenne megfelelő. A legegyszerűbb viszont a mechanikus rögzítés lenne, amit nyáron akár le is lehet szedni.

A motor alumínium öntvény és jól vezeti a hőt. A hűtőborda feladata a motor hűtése, ezért egyértelmű, hogy elvezeti a hőt. Takard le ronggyal amíg melegíted. A motort pedig nem kell üzemi hőfokra melegíteni, elég ha 40-50C* és már sokkal könnyebben indítható.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.11.21 20:14:16 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2007.05.09 07:54:52
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Pilisszentiván
Az ok, hogy a modellmotorok többsége diesel, de hogy még izzító is van rajta :-D :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.05 19:51:02 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.11.26 18:59:12
Hozzászólások: 38
Hali!
Ilyesmire gondolt már valaki mi lenne ha ezt húznám a mocira?
http://bolthely.hu/sylkamodellsport/id/ ... o__Carson_

Szerintetek ez hány celsiust produkál?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.05 20:16:12 
Offline
Nitrofügg&otilde;
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.31 10:44:32
Hozzászólások: 261
Tartózkodási hely: Pécs
Szia!

Szerintem felesleges kidobnod ilyenért a pénzt ha egyszerűen otthon felmelegíted hajszárítóval, vagy hőlégfúvóval olyan 90 fok környékére vagy alacsonyabbra utána rá egy jó adag alufólia és máris kb. 30-45 percig melegen tartja.. :) ( az utolsó 15 percben langyos :) de szerintem ez is elég :) )

_________________
Traxxas E-Revo 1:16


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.06 06:55:31 
Offline
RC mániákus

Csatlakozott: 2006.03.05 21:02:16
Hozzászólások: 690
Geri írta:
Hali!
Ilyesmire gondolt már valaki mi lenne ha ezt húznám a mocira?
http://bolthely.hu/sylkamodellsport/id/ ... o__Carson_

Szerintetek ez hány celsiust produkál?


Ha 7,2V-ról üzemel, akkor 40-50 foknál nem többet. A komoly digitális gumi melegítők, amik 12V-ről mennek azok tudnak 100 fokot.

Üdv

_________________
Tamiya TA-05, DF-03, TNX, TT-01, Porsche Turbo RSR 934
Sanwa M11
06705251994


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.06 14:59:22 
Offline
Nitrofügg&otilde;

Csatlakozott: 2008.01.05 18:06:19
Hozzászólások: 207
Sziasztok!

Már am is itta jó idő!!

Nem kell ilyen hülyeségekre költeni ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.06 22:59:49 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.11.26 18:59:12
Hozzászólások: 38
Idén is lesz tél igaz arrébb van még. :)

Szerintem az 50-60 fok bőven jó. Legalábbis ahhoz, hogy ne csont hidegen induljon az a szerencsétlen. egy ilyen kitt-el két modellt lehet egyszerre melegíteni :evil:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.06 23:01:13 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.11.26 18:59:12
Hozzászólások: 38
upsz 40-50 dehulyevagyok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.08 08:03:17 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.28 15:02:08
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Gödöllő
az nem jó ha hajszárítóval melegítem?
és miután beindult magától melegen tartja magát
szerintetek milyen mert eddig zt használtam és nem lett baja:)
de még kezdő vagyok:)

_________________
Bence

Van Gödöllői vegyen fel MSN-re címem:tothbence95@hotmail.com
Ha robbanómotoros és Gödöllői akkor főleg:D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.08 08:56:38 
Offline
Nitrofügg&otilde;

Csatlakozott: 2008.01.05 18:06:19
Hozzászólások: 207
Hello Bence04!


Dehogynem teljesen jó, tök mind1 hogy hajszáritóval vagy hőlégfúvóval
melegited ugyanúgy felmelegiti az összes!
Pontosan beindul és utánna már meleg lesz, de én hagyom 1percet alapjáraton bemelegedni.

üdv:mézi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.08 17:34:44 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.28 15:02:08
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Gödöllő
ok
köszi akkor használom tovább és nyáron kell hűteni?
mert 30 fokban hamar túlmelegszik szerintem csak még nyáron nem játszottam vele mert télen kaptam:)

_________________
Bence

Van Gödöllői vegyen fel MSN-re címem:tothbence95@hotmail.com
Ha robbanómotoros és Gödöllői akkor főleg:D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.08 21:11:17 
Offline
Nitrofügg&otilde;

Csatlakozott: 2006.08.08 10:26:46
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: budapest
Hát a nyári hűtés lehetősége nem megoldott. Tény, hogy ha nem olyan jó a karburálás, az üzemanyag minősége és nitro metán tartalma akkor hajlamosabb hamarabb jelentkezni a túlmelegedés a 30-40 fokban mint télen.
Tehát ezekre a paraméterekre még nagyobb gonddal kell odafigyelni és akkor nem lesz különösebb baj a nyári üzemeltetéssel.
üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.08 21:19:38 
Offline
Nitrofügg&otilde;
Avatar

Csatlakozott: 2009.02.07 13:22:20
Hozzászólások: 401
Tartózkodási hely: future
Mikor 10 C fölé megy a hőmérséklet vidd el egy profihoz átkarburálni a gépet és tedd szabaddá a levegő útját a hengerfejhez és akkor nem lesz baj. Én a 26-os mocimat brutál áttétellel sem tudom üzemi hőmérséklet fölé vinni, söt még elérni sem nagyon tudom azt, köszönhetően a nagy hengerfejnek és hogy az teljesen kilóg a kasztniból a kocsi oldalán. Ezért szokták onroadnál kivágni a szélvédőket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.09 18:36:16 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.28 15:02:08
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Gödöllő
ok
köszi
majd akkor elviszem. A kyoshorol valaki tud valamit mondani mert ott voltunk bent és a hsp 1:10-es buggyimat ők forgalmazzák hogy valaki volt-e már ott?

_________________
Bence

Van Gödöllői vegyen fel MSN-re címem:tothbence95@hotmail.com
Ha robbanómotoros és Gödöllői akkor főleg:D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Motorblokk melegítése
HozzászólásElküldve: 2009.03.21 18:26:02 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.11.24 11:57:08
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Szeged
Sziasztok!

Készítettem Cosmo barátom szakértelmével egy motorblokk előmelegítőt mely bármilyen személygépjármű akkumulátoráról üzemel ( 12 volt).

Szükséges alkatrészek listáját, és költségét.
Házilag készítettem, de nagyon bevált, a mai napon pedig teszteltem is.
Alkatrészek az alábbiak:
100-200 ml-es műanyag flakon( pl gyógyszeres, vagy valami testépítős)
egy darab 12 voltos 50 w-os halogén izzó, és lengő foglalata spotlámpába való)
2 m kettő eres 1,5-es réz vezeték
2 db nagyobb méretű krokodil csipesz.
alufólia. mindösszesen 800-1000 Ft


az elkészítés: -
-a flakon alját levágtam, a karburátor, és a leömlőnek megfelelően,
-a kupakba az izzó foglalatot rögzítettem, illetve a vezetékekkel összeszereltem.
-vezetékekre a krokodil csipeszek
- a falakon belsejét alufóliával kibéleltem.

Hatékonysága:! mai napon az udvaron 4-5 fok volt, a motorblokk a napon 14 fokos volt.
A hajszárító búrához hasonlító eszközömet ráraktam a blokkra, és megközelítőleg 3 perc alatt 70 fokra felmelegítette a blokkot.

Szerintem ez azért nem rossz!

Üdvözlettel Gyula

_________________
Robitronic Mantis TXS 1/8 truggy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorblokk melegítése
HozzászólásElküldve: 2009.03.21 18:31:04 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.28 15:02:08
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Gödöllő
gyuszko írta:
Sziasztok!

Készítettem Cosmo barátom szakértelmével egy motorblokk előmelegítőt mely bármilyen személygépjármű akkumulátoráról üzemel ( 12 volt).

Szükséges alkatrészek listáját, és költségét.
Házilag készítettem, de nagyon bevált, a mai napon pedig teszteltem is.
Alkatrészek az alábbiak:
100-200 ml-es műanyag flakon( pl gyógyszeres, vagy valami testépítős)
egy darab 12 voltos 50 w-os halogén izzó, és lengő foglalata spotlámpába való)
2 m kettő eres 1,5-es réz vezeték
2 db nagyobb méretű krokodil csipesz.
alufólia. mindösszesen 800-1000 Ft


az elkészítés: -
-a flakon alját levágtam, a karburátor, és a leömlőnek megfelelően,
-a kupakba az izzó foglalatot rögzítettem, illetve a vezetékekkel összeszereltem.
-vezetékekre a krokodil csipeszek
- a falakon belsejét alufóliával kibéleltem.

Hatékonysága:! mai napon az udvaron 4-5 fok volt, a motorblokk a napon 14 fokos volt.
A hajszárító búrához hasonlító eszközömet ráraktam a blokkra, és megközelítőleg 3 perc alatt 70 fokra felmelegítette a blokkot.

Szerintem ez azért nem rossz!

Üdvözlettel Gyula


szia
Képet tudsz belinkelni róla?

_________________
Bence

Van Gödöllői vegyen fel MSN-re címem:tothbence95@hotmail.com
Ha robbanómotoros és Gödöllői akkor főleg:D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 21 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség