Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.29 00:12:25

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 51 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: SapsProW
HozzászólásElküldve: 2010.01.17 13:25:54 
Offline
Egyhelyben pöfögõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.07.18 19:50:15
Hozzászólások: 95
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza
Sziasztok

Hát ez érdekes, amit leírsz, mivel nálunk szinte csak íves (90%-ba kör alakú) alkatrészeket vágunk ennek a SapsProW programnak a segítségével. De nálunk semmi ilyen probléma nem jelentkezett még, hogy ne tudott volna íveket vágni a Messer plazmavágógépünk a SapsProW-val készítettet program alapján. Esetleg nincs elállítva, vagy rosszul bekonfigurálva a program, esetleg egy UpDate kellene. Jelenleg mi ha jól emlékszem a 17 verziónál tartunk. És már több mint 5-6 éve használjuk. :!:

_________________
XRay T2 Pro + Speed Dodge Stratus
Spectrum DX3S

VIDEÓK :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.17 13:27:40 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.04.18 17:00:48
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Budapest
"Néhány fájl esetén a rádiusz nem egy vonal,hanem sok kis pont, vagy vonal(0,2mm) formájában jelenik meg..."
A hiba az általad használt szoftverben van,ugyanis ha konvertálásnál nem tudja helyesen értelmezni a rádiuszt(X=I,Y=J,stb)akkor megpróbálja "line"-ként kezelni.Ez a gyakorlatban azt jelenti,hogy a rádiusz ívét a legpontosabb alakhűség elérése miatt apró egyenesekből rakja össze.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: SapsProW
HozzászólásElküldve: 2010.01.17 15:01:11 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.12.30 20:09:55
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Alba Regia
Paler írta:
Sziasztok

Hát ez érdekes, amit leírsz, mivel nálunk szinte csak íves (90%-ba kör alakú) alkatrészeket vágunk ennek a SapsProW programnak a segítségével. De nálunk semmi ilyen probléma nem jelentkezett még, hogy ne tudott volna íveket vágni a Messer plazmavágógépünk a SapsProW-val készítettet program alapján. Esetleg nincs elállítva, vagy rosszul bekonfigurálva a program, esetleg egy UpDate kellene. Jelenleg mi ha jól emlékszem a 17 verziónál tartunk. És már több mint 5-6 éve használjuk. :!:

Hetente frissítem a programot.
Szerintem a CorelDraw konvertáló által készített fájloknál akad fent ilyeneken a program.
De ennek utánajárok még pár helyen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.17 17:17:00 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
sajnos pontos műszaki rajzot nem találtam Én sem még beméretezettet meg pláne nem.
a raptor alkatrész az eredeti lemérésével ( FARO 3D karos mérőgéppel) majd solid-ban megrajzolva és L3030-as lézeren került kivágásra.

abból kiindulva hogy egy alulemezes táblában a 6082 az a 6061 után de a 7075 előtt van így szerintem egy közepes anyagminőség.
ugye a gyári alu cuccok amik nem tuning kategóriában vannak 6061 ből vannak gyártva. a 7075 valóban rideg a

6082 Al Si1 Mg Mn
7075 Al Zn 5.5 Mg Cu
a különbség látható a vegyi összetételben egyébként rugalmas szépne repedés nélkül hajlítható bár ez a 2 mm-re igaz az 5-ös az már törik.

na meg ami a legfőbb szempont 6082 áll rendelkezésre :-D

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.17 18:49:27 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.12.30 20:09:55
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Alba Regia
babel írta:
sajnos pontos műszaki rajzot nem találtam Én sem még beméretezettet meg pláne nem.
a raptor alkatrész az eredeti lemérésével ( FARO 3D karos mérőgéppel) majd solid-ban megrajzolva és L3030-as lézeren került kivágásra.

abból kiindulva hogy egy alulemezes táblában a 6082 az a 6061 után de a 7075 előtt van így szerintem egy közepes anyagminőség.
ugye a gyári alu cuccok amik nem tuning kategóriában vannak 6061 ből vannak gyártva. a 7075 valóban rideg a

6082 Al Si1 Mg Mn
7075 Al Zn 5.5 Mg Cu
a különbség látható a vegyi összetételben egyébként rugalmas szépne repedés nélkül hajlítható bár ez a 2 mm-re igaz az 5-ös az már törik.

na meg ami a legfőbb szempont 6082 áll rendelkezésre :-D


Ja, mérőgéppel....Úgy könnyű! :lol:

A vágás nem kenődött nagyon el?
Sokan panaszkodnak, hogy a vizeshez képest nagyon elégeti, csöppenti az anyagot...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.17 19:24:11 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2009.10.08 09:25:29
Hozzászólások: 52
Tartózkodási hely: Miskolc, Vásárosnamény
Sziasztok!

Látom nagyon beindult a topic és ez a sok vélemény után kezdek kétségbeesni, hogy amit én vásároltam félkemény AlMg3 (5754) nem igazán lesz megfelelő nekem!
Si:0,4; Fe:0,4; Cu:0,05; Mn:0,5; Mg:2,6-3,4; Cr:0,3; Zn:0,2; Ti:0,1; Be:0,1; Al:maradék

Ezt volt a legegyszerűbb beszerezni a mangánnal ötvözött aluk közül.

Alakíthatóság: jó
Kovácsolhatóság: jó
Fényezhetőség: jó
Forgácsolhatóság: jó
Hegeszthetőség: jó
Eloxálhatóság: jó
Korrózióállóság: jó

Szakítószilárdság: 24...29kp/mm2
Folyáshatár: 14(Rp0,2)
Nyúlás: 7%
Brinnel-keménység: 65HB


Ha valaki vágja akkor várom a véleményeket!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.17 20:25:01 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.12.30 20:09:55
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Alba Regia
gabi305 írta:
Sziasztok!

Látom nagyon beindult a topic és ez a sok vélemény után kezdek kétségbeesni, hogy amit én vásároltam félkemény AlMg3 (5754) nem igazán lesz megfelelő nekem!
...

Ha valaki vágja akkor várom a véleményeket!


Az AlMg3, az is jó ilyen célokra, de kissé túl kell méretezni, ami +súlyt jelent.
Az AlMg4n5Mn-t szokták vinni tőlünk gépalkatrészeknek, de talán a legjobb az AlMgSi1, amit ha eloxálnak, akkor sokkal szebb a felülete, sőt az Si-miatt egy keményebb, vékony réteget kapsz.

Egy kis info:

Anyag keménység szakítószilárdság

AlMg3 60-70HB 180N/mm2
AlMg4,5 70-80HB 275N/mm2
AlMgSi1 85-90HB 280N/mm2

Az AlMgSi1-egy dologban gyengébb:
Hegesztés után kilágyulhat,ami gondot okoz.(hőkezelt anyag H111)

Ami itt nekünk fontos:
Megmunkálás közben kerülni kell a szöges éltalálkozásokat, minimális rádiuszt kellene alkalmazni, így csökken a szakadási-törési pontok száma...

Mi készülne az említett AlMg3-ból?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.17 20:31:51 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2009.10.08 09:25:29
Hozzászólások: 52
Tartózkodási hely: Miskolc, Vásárosnamény
Fúúú, ez gyors volt! Amúgy lengőkarra és lengéscsillapító toronyra gondoltam!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.17 20:33:12 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.06.06 06:08:12
Hozzászólások: 333
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
hát össze kell hasonlítani a másik típusú alu tulajdonságaival.
egy pár kép egy 6082 T6 aluból készült etetőhajó dupla szervótartóról.

látszik a vágási él is abszolult nem kenődött el és semmit nem kellett sorjázni rajta, viszont a hajlításnál az utolsó képen megfigyelhető a hajlítással párhuzamos csíkolódás ami szerintem ha kellő nagyítással néznénk hajszálrepedések tömkelege . ebből látszik hogy rideg mert már nem igazán nyúlik.
a 7075-öt szeritnem még ennyire sem lehet hajlítani.

jó a lézeres vágás csak 2-es max 3-as vastagságig mert utána teljes kapacitáson sem tudja a lézer még átmelegíteni sem a lemezt mert elviszi a hőt. 3 felett már csak vízzel vágóval lehet vágni. vagy stancgéppel lyukasztani
a képek:
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

_________________
Carson Specter sufnituningos
AM 40,885 Mhz

full egyedi gyártású 1:5 buggy 70% készültségi fokon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.17 20:35:18 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2009.10.08 09:25:29
Hozzászólások: 52
Tartózkodási hely: Miskolc, Vásárosnamény
Ja, az előbb elfelejtettem, hogy az AlMgSi1- nek csak elégséges a korrózióállósága és az eloxálhatósága! (egy 1977-es könyv szerint)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.17 20:51:08 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.12.30 20:09:55
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Alba Regia
gabi305 írta:
Ja, az előbb elfelejtettem, hogy az AlMgSi1- nek csak elégséges a korrózióállósága és az eloxálhatósága! (egy 1977-es könyv szerint)

Azóta pár év eltelt, a technikai színvonal is nagyot lépett...
Szerintem az egyik legszebb felületű eloxálható anyag
A 7075-öt nem szabad hajlítani hidegen, mert a külső rádiusznál elszakadhat, elrepedhet.
Tapasztaltam. :roll:

Szerintem ami megvan(AlMg3), azon gyakorold a készítést, építsd be, ha módosítani kell, akkor azt 6062 -ből készítsed el... ;)

A megmunkáláshoz milyen gépek állnak rendelkezésedre?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.17 20:58:57 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2009.10.08 09:25:29
Hozzászólások: 52
Tartózkodási hely: Miskolc, Vásárosnamény
Az egyik ismerősöm komolyabban foglalkozik hobbi CNC maróval és ő csinálná meg nekem! Csak annyit fűzött hozzá amikor megkérdeztem, hogy elvállalja-e, hogy a szerszámátmérő felét hagyjam rá a valós középpont miatt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.20 12:14:02 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.12.30 20:09:55
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Alba Regia
Szép napot!

Egy valami kimaradt eddig, ha jól láttam:

Az alumínium-és egyéb fémek is- a rezgéseket nem nyelik el olyan hatásfokkal, mint a műanyag, karbon és társai, emellett rugalmatlanabb is.

Nem tudom, ez problémát okozhat-e modellezésnél.
Talán a fém-műanyag találkozásoknál lehet rizikós.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.20 21:02:47 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2009.10.08 09:25:29
Hozzászólások: 52
Tartózkodási hely: Miskolc, Vásárosnamény
Igaz, hogy nem nyelik el annyira mint a műanyag vagy a többi anyag, de akkor repülőket miért készítenek alumíniumból? Ott pedig biztos van rezgés bőven, sőt elég monoton a saját frekvenciája, tehát folyamatos.
Jaj, és a motortartók minek készülnek vasból vagy aluból, amikor az öntöttvas a legjobb. (esztergák asztala is abból van)
A fém műanyag találkozásáról nincsen tapasztalatom!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.20 21:26:02 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
azért azt hozzá kell tenni, hogy a repülőknél igen különleges anyagokat használnak. ;) súlyon át a rezgéscsillapításon keresztül az élettartamig mindent megterveznek így sztem nem véleltenül használnak alut. :) vasból kicsit nehéz lenne a gép :-D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.21 22:09:24 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Már bocs, de egy öntöttvas repülőt nehezen tudok elképzelni. 

Egy kis kitérő:
De Havilland Comet repülő balesetek
http://www.youtube.com/watch?v=JBcCv2UaiPo

http://www.century-of-flight.net/Aviati ... 0Comet.htm

A polgári repülésben rendszeresített első sugárhajtású repülő (1952) forradalmasította a transzatlanti repülést, de egyben előrevetítette az új technológia veszélyeit.
Itt is „csak” a nem megfelelő kialakítás és megmunkálás volt a hiba.
A nyomástartó alumínium géptörzs fáradásos mikro repedéseiből kialakuló, robbanásszerű dekompresszióval járó repülőkatasztrófák következtek be. A gépek későbbi egyedülálló anyagfáradás tesztje során végzetes gyártási hibákra derült fény. A szögletes ablakok és az alumínium géptörzs szegecselési eljárása okozta több gép lezuhanását.

Ezen kitérő után kis túlzással állíthatjuk, hogy a modellezésben is ennyit számíthat az anyagok kiválasztása, megmunkálása és a tervezés.

A kompozitok ugyan több szempontból (súly, szakítószilárdság, különleges formák kialakítása) jobb modell alapanyagok, mint a fémek, de jóval drágább az előállításuk és speciális ismereteket igényel a tervezésük, gyártásuk, megmunkálásuk. A fémek megmunkálásával és felhasználásával már több évszázadnyi tudás és tapasztalat halmozódott fel. Evvel szemben a kompozitok alkalmazása kb. 30-40 évre tekint vissza. A kompozitok anyagfáradásával kapcsolatos ismeretek a mai napig elég hiányosak. A kompozit anyagok sokfélesége és az alkotóelemek nagymértékű variálhatósága szinte végtelen felhasználási módot eredményez.
A kompozitok réteges szerkezetűek, ahol a rétegek közötti mechanikai kapcsolatot kötőanyaggal (műgyanta) létesítjük. Ha valamilyen okból (mechanikai hatás, hőhatás, UV sugárzás, vegyi reakció) a kötőanyag és a szövetrétegek elválnak egymástól, vagy a szövetszerkezet folytonossága megszakad, az a kompozit szerkezet jelentős szilárdságcsökkenésével jár. Ilyen belső szerkezeti károkat okozhatnak a modellezésben folyamatosan ismétlődő hajlító, csavaró, nyíró terhelések és az impulzusszerű nagy energiájú becsapódások, ütközések. Külső behatásra a kompozit felületén jelentéktelennek tűnő sérülés ellenére a belső károsodás általában sokkal nagyobb, ami csak bonyolult anyagvizsgálati módszerekkel mutatható ki.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.22 12:32:13 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2009.10.08 09:25:29
Hozzászólások: 52
Tartózkodási hely: Miskolc, Vásárosnamény
A félreértések elkerülése végett: én azt írtam, hogy szerintem ha modellezésben annyira számítana a rezgés akkor már egyből a forrásnál, a motornál vagyis alatta kellene elkezdeni csökkenteni, egy kis öntöttvas tartobakkal (ami nem olyan hü de nagy tömeg).
Nem holmi repülőgépek öntöttvasbol.
Azzal viszont egyetértek, hogy a kompozitok minden tekintetben jobbak, mint a fémek de ha fémből készítesz egy alkatrészt ez legyen x forint, ha viszont ugyanazt kompozit anyagbol az szerintem lesz 5x forint és csak az anyagárral számolva, kihagyva a különleges gépeket (vákuumszivattyu). Plusz még az is hogy nagyon körülményes elkészíteni őket idö és szakértelem kell hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.23 11:14:09 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Sziasztok!
Kép

Ezt szerintetek mivel lenne érdemes csinálni? Önteni vagy CNC? És milyen összetételű aluból?
Amúgy ez egy 1/10-es 1mm off-set-es 12mm hatszögű 26mm-es felni.

Üdv: Dodge


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.23 12:00:52 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.05.05 07:13:01
Hozzászólások: 533
Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Hello
Az 1:1 felsökategoriás alufelniket is cnc-vel készítik egy darabból, így én mindenféleképpen a cnc javasolnám.
üdv: Z'

_________________
http://www.youtube.com/user/darusZoli


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.23 12:39:11 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.12.30 20:09:55
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Alba Regia
Z01 írta:
Hello
Az 1:1 felsökategoriás alufelniket is cnc-vel készítik egy darabból, így én mindenféleképpen a cnc javasolnám.
üdv: Z'

Pontosan!
De előtte kovácsolt-nem öntött, mint a többi- alapanyagból....
:twisted:
Láttam az alcoa-felnigyárat belülről, nem gyenge.... :twisted:

_________________
Közúton légy partner, versenypályán ellenfél...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 51 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség