Sziasztok Salamon Laci vagyok a pécsi offroadosoktól, az én kocsimon láttátok a led-es hőmérőt és én írtam az oldalunkon az ismertetőt.
A hőmérő hőfoklépcsői és a led-ek villogása az igények szerint tényleg teljesen egyedileg programozható. Az általam leírt beállítás csak próbaüzem volt. A verseny előtti napon raktam be a kocsiba, így általam élesben akkor volt tesztelve először. Ma este teszek fel képeket és később némi plusz technikai ismertetőt is a műszerről.
http://rcoffroad.pecsielet.hu/?page_id=974
Tudomásom szerint ebből a típusból 50db készült el, de tervezési fázisban van egy elektromos autókra kihegyezett kombinált feszültség-motorhőfok mérő is, hasonló optikai kijelzővel és programozhatósági szabadsággal.
A műszer „atyjának” elérhetősége:
djspan@djspan.hu
Ha tudod, hogy a kocsidban lévő motor milyen hőfok felett kezd elmelegedni, akkor a legfelső 4. lépcsőt kb. 10C*-kal kell fölé rakni. Így, ha a 4. lépcsőnek beállított jelzőfény megjelenik, akkor a motor biztosan túl meleg. Én mindig az állvány előtt lévő lapos trapéz ugratónál néztem rá a kijelzőre (minimum 15m-re volt és nappali fény mellett is tök jól látszott) amit kb. fél másodperc alatt értelmezni is tudtam.
Egy motorhőfok mérő szerintem nem kell tized fok (sőt fok) pontossággal jelezzen, hiszen a motorhőfok folyamatosan változik, ezért nem kell minden pillanatban tudni mennyi az annyi.
A négy szabadon állítható lépcsővel kiválóan be lehet határolni egy motor alacsony-normál-magas hőfokértékeit.
A felbontás igény szerint növelhető ha pl. a 4db hőfoklépcsőt egy 30C*-os intervallumra állítjuk. 1. 100C*, 2. 110C*, 3. 120C*, 4. 130C*.
A teljes programozhatósági háttérrel nem vagyok tisztában ezért a következőket egyenlőre csak feltételes módban írom:
Opciós lehetőségként meg lehet változtatni a led-ek villogásának ütemét, vagy a két fény kombinált felvillanása és/vagy felvillanás sorozat is beállítható.
A műszer szerintem a felhasználói igényekhez állíthatóság és a közvetlen leolvashatóság miatt igazán nagy ötlet.
Üdv
SL
PÉMK offroad