Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.28 15:29:57

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Hőmérő!
HozzászólásElküldve: 2009.10.04 19:00:13 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.04.22 20:18:35
Hozzászólások: 167
Tartózkodási hely: München
Sziasztok!
A következő linket érdemes elolvasni!
http://rcoffroad.pecsielet.hu/?page_id=974
Üdv Martin


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hőmérő!
HozzászólásElküldve: 2009.10.04 21:50:03 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.18 12:08:30
Hozzászólások: 992
Tartózkodási hely: Bp XI. ker
Akkor ez volt az a kis led amit egy buggyn láttam Pécsett?

Nagyon jó kis cucc!!

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.05 10:24:50 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2009.04.30 17:10:52
Hozzászólások: 158
Tartózkodási hely: Budapest VIII. Ker.
Okos, csinos, szimpatikus, korrekt találmány!

Gratula a feltalálónak!

eljen: konyorgok eljen: konyorgok eljen:

_________________
Tamiya Nitrage 5.2 -> My EX Modell


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.05 10:47:27 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Nagyon ügyes! Grat!
Csak egy vmit nem értek:
"3. lépcső 100C* felett kialszik a kék led és a piros kezd el villogni 2s-onként. A piros led villogása fokozatosan gyorsuló felvillanásokkal megy át állandó fénybe 120C*-nál."
Az én mocim 110-nél többet nem igen mehet mert azt nem szereti. Olyan 100 fokon megy általában. Ekkor elkezd villogni a piros. Eddig okés. Honnan tudom azt, hogy 110-nál mennyire gyorsan villog? Mert ha 115 és még nem világít csak gyorsan pislog...talán észre sem veszem, hogy 1 s-el gyorsabban pislog (pl. verseny közben) és azt a moci nagyon nem szeretné.

Amúgy okos kis találmány! ;) Versenyre amúgy sem lehet telemetriát használni...Lehet, hogy jővőre mindenki ezzel fog menni? :-D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.05 13:43:14 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2008.04.12 15:18:36
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Jász-Nagykun-Szolnok megye,Öcsöd
cső!
amit ott ítrak az csak egy példa,máshogy is be lehet állítani!

"A kapcsolás egy mikrokontrollert tartalmaz mely számítógépről igény szerint programozható. A kapcsolásban négy hőfoklépcső állítható be 0-250C*-ig."

"Az általunk beállított lépcsők a következők voltak"

_________________
LRP S8-BX Team kitt
Spektrum DX3S


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.05 14:56:57 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Oh tényleg. :-D Kíváncsi leszek mennyi az annyi. :) Ha nem drága akkor sztem nagyon hamar el fog terjedni. :) Főleg a versenyeken. :-D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: motor hőmérő
HozzászólásElküldve: 2009.10.05 17:20:43 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Sziasztok Salamon Laci vagyok a pécsi offroadosoktól, az én kocsimon láttátok a led-es hőmérőt és én írtam az oldalunkon az ismertetőt.
A hőmérő hőfoklépcsői és a led-ek villogása az igények szerint tényleg teljesen egyedileg programozható. Az általam leírt beállítás csak próbaüzem volt. A verseny előtti napon raktam be a kocsiba, így általam élesben akkor volt tesztelve először. Ma este teszek fel képeket és később némi plusz technikai ismertetőt is a műszerről.

http://rcoffroad.pecsielet.hu/?page_id=974

Tudomásom szerint ebből a típusból 50db készült el, de tervezési fázisban van egy elektromos autókra kihegyezett kombinált feszültség-motorhőfok mérő is, hasonló optikai kijelzővel és programozhatósági szabadsággal.

A műszer „atyjának” elérhetősége: djspan@djspan.hu

Ha tudod, hogy a kocsidban lévő motor milyen hőfok felett kezd elmelegedni, akkor a legfelső 4. lépcsőt kb. 10C*-kal kell fölé rakni. Így, ha a 4. lépcsőnek beállított jelzőfény megjelenik, akkor a motor biztosan túl meleg. Én mindig az állvány előtt lévő lapos trapéz ugratónál néztem rá a kijelzőre (minimum 15m-re volt és nappali fény mellett is tök jól látszott) amit kb. fél másodperc alatt értelmezni is tudtam.
Egy motorhőfok mérő szerintem nem kell tized fok (sőt fok) pontossággal jelezzen, hiszen a motorhőfok folyamatosan változik, ezért nem kell minden pillanatban tudni mennyi az annyi.
A négy szabadon állítható lépcsővel kiválóan be lehet határolni egy motor alacsony-normál-magas hőfokértékeit.

A felbontás igény szerint növelhető ha pl. a 4db hőfoklépcsőt egy 30C*-os intervallumra állítjuk. 1. 100C*, 2. 110C*, 3. 120C*, 4. 130C*.

A teljes programozhatósági háttérrel nem vagyok tisztában ezért a következőket egyenlőre csak feltételes módban írom:
Opciós lehetőségként meg lehet változtatni a led-ek villogásának ütemét, vagy a két fény kombinált felvillanása és/vagy felvillanás sorozat is beállítható.

A műszer szerintem a felhasználói igényekhez állíthatóság és a közvetlen leolvashatóság miatt igazán nagy ötlet.

Üdv
SL
PÉMK offroad

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.05 17:43:08 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Szia Laci!
Csak annyit fűznék hozzá, hogy 10 fok az sok. Ha nekem 115-ot megy végig egy versenyen a mocim (nem offroad) akkor lehet, hogy a futam végére meghal. 110°C a legfelső max. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy szerintem számítanak a fokok! Egy edzős vagy hobby mocinál nem. Ha 110 helyett 120-al megy vagy netán 125-el akkor még nincs nagy gumbanc. De szerintem egy versenymocinál már nagyon fontos a fokra pontos hőfokbeállítás.
Bár az infrásak is vmelyik +-10°C eltrését is produkál (pl. HPI VS. DuraTrax).
Nemtudom, hogy offroadban milyen gyorsak a gépek de kíváncsi vagyok, hogy on-roadnál is ilyen tisztán lehet-e látni a jelzőfényt (nagy sebesség + a többiekre is oda kell figyelni és a pályán nincs lassú rész).

Kérlek ezt ne vedd kötekedésnek, nagyon is érdekel a cucc és jó 5letnek tartom, versenyre mindenképpen beszerzek egy ilyet :-D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.05 19:35:33 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
Abszolút nem veszem kötekedésnek, csak a saját tapasztalataimat osztottam meg, most már veletek is. Kihangsúlyoznám nem a világot akartuk megváltani evvel az elektronikával, csak szeretjük az újdonságokat és legfőképp a modellezést élvezhetőbbé tevő dolgokat.

Srácok, semmire sincs tökéletes megoldás ez egy próbálkozás valami újjal. A beállíthatóság pont azért volt fő szempont a tervezésnél, mert nincs két egyforma sofőr, beállítás stb. stb. Tegnap kint voltunk a pályán, már 4 autóban (3 buggy, 1 monster) bent van és nyúzzuk a pályán. Később bekerül egy truggyba és egy 12-es truggyba is. Téli futamokon biztosan kerül pár elektromosba a következő szériából.
A beállítás finomítása egy tesztelési folyamat eredménye lesz, egyenlőre mi is csak próbálgatjuk, hogy a felprogramozott éretékeket merre és mennyivel kell eltologatni az adott motortípusoknál. Egyébként meglepő, hogy offroadban körön belül is legalább 5-10C*-t változik a hőmérséklet.

Az infra hőmérők között találkoztam már 20C* eltéréssel is ugyanazon típus, beállítás és mért motor mellett. A termisztoros, motorra szerelt mérőegység sokkal stabilabb és pontosabb mérést eredményez.

A kijelző láthatósága valóban függ az elhelyezésétől, amit az autótípusok felépítése és a karosszéria is befolyásol. Minden pályán valószínű van több olyan pont, ahol látszik a jelzőfény. Onroadban megint más a helyzet, más terhelések, sebesség, hűtés és legfőképp az egész autót leburkoló karosszéria.

Az előbbiekben belinkelt oldalon már van fent három kép a cuccról.

üdv.
SL

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.05 19:49:27 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2006.06.01 14:46:32
Hozzászólások: 1140
Tartózkodási hely: Budapest
Dodge írta:
szerintem egy versenymocinál már nagyon fontos a fokra pontos hőfokbeállítás.


Én meg pont azt látom, hogy aki keni-vágja az rég nem szórakozik hőmérőkkel. Látja a füst mennyiségét, hallja a hangját, érzi mikor sokall, mikor kevesell a motor. Félre ne érts, Én is szoktam méregetni egyszer-egyszer, de minél több a tapasztalat szerintem annál kevésbé hőmérőznek.

_________________
Mugen MBX 6 ECO
Nanda e-NRB-3
Losi Micro Rally
Sanwa radio systems


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.05 21:29:29 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Látszik, hogy nem jársz on-road versenyekre! Edzésnap és még futam elött is az 5 perces bemelígőn azért rá-rá mér az ember. Amikor be van lőve a hőfok akkor már nem méregetünk, hanem nyugodtan végig lehet tolni a versenyt méregetés nélkül. Aki versenyzik vagy versenygépe van annak illik tudni, hogy mikor jó a füst mennyisége és a szaga (!) és a hangján is lehet hallani ha valami nem jó. Vmelyik MAB-on volt, hogy a mechás mérés nélkül megmondta, hogy kb. 130°C-lesz. És annyi volt! De biztos ami biztos rámértek. Hiába profik és nagyon tapasztaltak ők is rendszeresen mérik a hőfokot. Az nem profiság kérdése ha hang+füst+szag és menetteljesítmény függvényében be tudod lőni az autót. Ez alap! Enélkül nem tudod jól beállítani a mocit. A másik, hogy ezek 90-130.000 Ft-os versenymotorok. Az 1/8-as kategóriában akár 160-is lehet. Nem hiszem, hogy akármennyire profi valaki hogy egy hőfokot nem néz még akkor se ha tökéletesen megy, füstöl, jó hangja van, szép alapjárat és tudja, hogy tökéletesen van beállítva a moci, mert tudja, hogy néha előfordul, hogy éppen csak annyit zárt fölül, hogy az már sok. Egy kopaszparaszthajszálnyit visszanyit és máris jó a hőfok.
Elég sok versenyen, edzésen kint voltam és láttam, hogy mit hogyan csinálnak a profik (régóta csinálják, rettentő mennyiségű szakmai tapasztalatuk van) és soha nem láttam olyat, hogy valaki úgy ment volna a versenyen, hogy nem mért volna rá egyszer sem. Ezek a gépek már nem hobby játszósautók, hogy beállítom oszt jóvan.

Megy az állítgatás "taktikázás" a hőfokokkal! Ha olyan a mezőny, a pálya, és még milliónyi tényező akkor tolom neki 110 fokon mert azt még bírnia kell hosszú távon, de valamikor elég 105 fokon tolni neki. Hidd el, hogy van külömbség.De gondolom Te is tudod, hogy kell beállítani egy mocit mert nagyon nem áll messze a szakmádtól. ;) Ha egyszer vezetnél egy versenygépet vagy majd ha vezetsz akkor látod és érez majd a külömbséget. Nagyon össszetett a dolog, hogy ez így elmondjam/leírjam. Ki kell jönni és látni kell. És akkor belátod, hogy amit írtál az nem teljesen igaz: sok tapasztalat nem egyenlő a felelőtlenséggel (az hogy nem mérek rá mert úgy is tudom mert én királyállat tapasztalt csávó vagyok). Ilyen nincs. ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.06 06:34:40 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
Hi!

reechee-nek igaza van. Öt éve versenyzem, nem vallom magam profinak, de a motort nem hőmérsékletre állítom, hanem úgy, hogy lehetőleg minden fordulatszám tartományban az elvárásoknak megfelelően teljesítsen. Ha ezt éppen 115 fok környékén tudja, akkor annyin üzemeltetem.

Lehet a témát ragozni, de a hőmérsékletet csak egy tartományon belül lehet tartani, de pontos értéken sosem. A motort nem hőmérsékletre, hanem fent leírt elvárások alapján hangoljuk. A hőmérsékletet csak ellenőrzés képen figyeljük.

Akarhatod te 105 fokon tartani, ha az nem ott működik optimálisan.

Hidd el egyetlen egy profi sem hőmérséklet alapján karburál. Csak ellenőríz. Mert ha jó karburálás mellett nem jó a motor hőmérséklete, akkor valószinűleg ott motor vagy egyébb problémák vannak (kompresszió, csapágy, gyertya, légszűrő, üzemanyag stb..)


Üdv:

F_Gyuri

_________________
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.06 12:14:25 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
Hali!
Mondatm én, hogy hőm. alapján karbizik bárki is? Azt mondtam, hogy akármennyire is profi valaki mindíg rámér a mocira!
Én is úgy szoktam beállítani a mocit, hogy hang, teljesítmény, füst alapján és a végén rámérek. Ha jó akkor hagyom ha hideg vagy túl meleg akkor állítok rajta egy keveset.
Az abszolút hülyeség, hogy vki úgy állítson mocit, hogy egyáltalán nem mér rá. Sose láttam ilyet még versenyen sem!
Eddig én on-roadról beszéltem, offroad versenyen nemtom mi van. Lehet, hogy ott nem kell annyira vigyázni a mocikra mert ha tönkremegy vesztek másikat? Tudtommal egy offroad versenymoci jóval többe kerül mint egy .12-es versenymoci. De mindenki úgy állít és úgy nem nézi a hőfokot ahogy akarja csak senki ne jelentse ki, hogy hogy mérik a hőfokot a profik amíg nem volt kint legalább egy versenyen vagy edzésnapon.

Megnyugtatlak Gyuri, hogy az én mocim 105 fokon tökéletesen működik! 110 a felső határ, annál többet nem egészséges neki menni. Ezek .12-es mocik nem nagy köbcentis off-road mocik! ;) A kettő teljesen más. ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség