Zsolt321 írta:
Rossz hűtés és a váltó hiánya miatti magas fordulatszám
jellemzi a buggy autók motorjait. Igazi motorgyilkos kategória...
A gazdag nyugati modellezők sem bírják az iramot
ezért Sport kategóriákban nyomulnak. Az RCOR szabályzata semmiféle megkötést nem tartalmaz
az üzemanyagra vonatkozólag pedig nagy szükség lenne rá.
2.4-es pont.
A motorgyilkolassal nem ertek egyet. Lehet jaratni gazdagon sok olajjal, nagyobb hutobordaval azt a motort es nem megy tonkre olyan hamar. Persze rosszabbul is megy.
Zsolt321 írta:
Ugyancsak nincs utalás a szervókra a szabályzatban.
Kinek lesz pénze harmadik szervóra, méregdrága programozható irányítóra és jó könnyű LiPoly akksira?
Miert kellene a szervokra? Annyi a limitalas amennyi az IFMAR szabalyzatban is van.
Zsolt321 írta:
A tankolás kinek és miért fontos?
A modellezők 90%-a kezdő, problémát jelent száméra a tankolás,
ráadásul a nagy kapkodásban homok is mehet a tankba ami nem egy szerencsés dolog.
A mezőny amúgy is széthúzódik pár perc után tehát semmi értelme nincs 12 perces futamoknak.
Szerintem meg ez a 12 perc is igencsak rovid. Az igazan komoly versenyeken a donto pl. non-stop 60 perc. Jo ez tenyleg durva, de a
celunk az, hogy par even belul Magyarorszagrol is kijussanak versenyzok nemzetkozi futamokra, ehhez pedig ez kell, szerintem.
(A sargaval jelolt resz a szabalyzat egesz "szigurusagara" rahuzhato. Mi ilyet szeretnenk. "Fun" futamokat tenyleg rendezzen, aki csak akar, szivesen reszt veszek rajtuk, ha idom engedi. Sot szukseg is lenne rajuk, ezert tamogatnam en is pl. Janika kezdemenyezeset.)
Zsolt321 írta:
A rajtprocedúra pedig úgy nézzen ki hogy mindenki szépen leteszi
az autót a rajtrácsra üres tankkal, majd a rendező tankol!!!
Leintésig pedig tilos tankolni!
Így el lehetne kerülni a vitás kérdéseket….
Hat eddig EN ezt meg sehol em lattam. Aztan ebbol lehet a legnagyobb vitatkoas, hogy: "Persze az a kotsog pajzi felt tolem a palyan, ezert cukrot rakott tankolaskor a motoromba" "nem toltotte tele" "...stb..."
Zsolt321 írta:
A hangnyomást pedig kár mérni. Senkit nem érdekel.
Jó ha tudjátok, napi 14eFt ért lehet hiteles hang nyomásmérőt kölcsönözni az MTA-tól. (Magyar Tudományos Akadémia)
Nem fogunk meregetni a tervek szerint minden percben. De ha akarunk is meroeszkoz lesz kapcsolatokbol. Ezen a ponton felsleges lovagolni. Benne van, mert IFMAR eloirja, es az a szabalyzat volt az alap.
Zsolt321 írta:
A motoroknál a négyütemű 6.5ccm es motor is engedélyezett
annak ellenére hogy senki nem használja, de létezik ilyen és
nem illendő felülbírálni egy nemzetközileg elismert szabálypontot.
Errol sem hallottam meg az IFMARbol. lehethogytevedek
Zsolt321 írta:
A versenyek időpontját is át kellene gondolni.
Elvileg mar megvannak a semmi massal nem utkozo idopontok. Hamarosan kikerulnek azok is.
Zsolt321 írta:
Már most este hétig világos van, nyáron pedig akár kilencig is.
Miért jó 8 kor regisztrálni és négykor eredményt hirdetni?
A távoli országrészekből jövő versenyzők kelhetnek reggel négykor….
Legyen 11 kor regisztráció és tartson hétig a verseny.
Ez megfontolando. Csak ugye tanulo ev lesz ez a szervezoknek is. Nagyon nem szeretnenk, ha kifutnank a napbol. Ezert kezdesnek lesz a korai kezdes, aztan ha par futam utan latjuk, hogy kezdodhet ez kesobb is, akkor is siman belefer a napba el lesz csusztatva.