Sziasztok!
Van benne igazság, amit a Norbi ír, de lényegében ugyanazokon a helyeken lukadt ki a pálya ahol szokott.
A legnagyobb probléma, hogy az elvégzett munka után nincs ideje, összetömörödni az anyagnak, még a gépi hengerlés segítségével sem.
A korábbi években még a szezon előtt meg szoktak történni a szükséges talaj munkálatok, és általában a kellő idejű pihenés után a pálya az egész szezont bírta, év közben elég volt a kézi javítás, gépi munkára nem volt szükség, maximum a gépi hengert szoktuk kirendelni.
Idén a mostoha időjárás miatt a gép a szezon előtt nem tudott felmenni a pályára, így az első futamra csak kézi karbantartás történt meg. Mivel több panasz is érkezett, ezért pénzt és energiát nem sajnálva, a mostani futam előtt, egy komolyabb munka került kivitelezésre, de mint látjátok az eredmény nagyon hamar odalett.
szanyin írta:
Sziasztok!
Ha van rá ember, akkor ezekre a helyekre kellene tenni az agyagos földből, akár talicskával, kézi erővel. Ha ez meg lenne időben és szerencsésen jönnének esés időszakok, akkor remélhetőleg szépen össze állna a talaj.
A következő versenyig 18 nap van hátra. Sajnos ez az idő kevés arra, hogy a pálya egy a múlt hetihez hasonló rendberakás után, eleget pihenjen ahhoz, hogy az rendesen beálljon. Valamint ebben az időszakban a pályabérletesek is használják a nyomvonalat, így gyakorlatilag a tömörödési idő a nullára csökken.
További probléma a pénz és az ember.
Az idei évben az önerőből végzett munkálatokon kívül az Egyesület 534 000 Ft-ot költött a pálya karbantartásara, fejlesztésre, fűnyírásra, gazolásra, festésre stb.
Versenyenként a „mobil WC, a díjak és különdíjak, az időmérés és a borogatók díja eléri a 160 000 Ft-ot. A szombati versenybevétel 191 000 Ft volt. Rövid matek után megvan, hogy 31 000 Ft marad egy versenyen, melyből fedezni kell a pálya fenntartásának költségeit, valamint legalább 10 000 Ft-ot el kell különíteni az év végi összesített díjak elkészítésére. Így a maradék már csak 21 000 Ft.
Még egy kis matek és kijön , hogy ilyen profit mellett, legalább 25 versenyt kell rendezni, hogy visszacsorogjon az eddig erre a szezonra a pályára költött 534 000 Ft, és természetesen ez csak akkor igaz, ha egyetlen további forint sem lesz elköltve a pályára azon a 25 versenyen. De csak júliusban még legalább kétszer kell gazoltatni és füvet vágni.
Jogos a kérdés, hogy lehhetséges az eddigi üzemelés. Úgy, hogy az Egyesület egyéb más forrásból, mindig fedezi a versenyeztetéssel keletkező extra költségeket. Sajnos tartalékainknak meglehetősen a végére járunk.
Amennyiben szeretnénk látni a Norbi által vázolt fejlesztéseket, úgy azt csak összefogással és közös munkával oldható meg.
Kérem, hogy aki ennek a feladatnak e levezénylését és lebonyolítását fel tudja vállalni az, jelezze.
Nekem erre az elkövetkező 18 napban sajnos előreláthatólag nincs kapacitásom. Ugyan megítélésem szerint az idő rövidsége miatt az eredmény nem igazán várható tartósabbnak a mostaninál. A modellek ugyanúgy, egy verseny alatt lukasra fogják járni a pályát.
A nap vége felé mikor már ment el a lukak éle, úgy egészen jól autózhatóvá váltak, ezek az akadályok. Amennyiben, idén kivételesen marad ez az állapot, akkor is kiváló versenyeket lehet rendezni az Apaji nyomvonalon. Versenyeztük sokkal, de sokkal rosszabb minőségű nyomvonalon, és mégis forgott tovább a föld.
Üdv:
Fally Gyuri