Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.28 17:22:16

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 112 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.27 21:29:40 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.01 15:27:39
Hozzászólások: 135
Hali Mindenkinek!

A teleszkópból teljesen kihúzott szárral kiöntöd az olajat. Utána háromnegyedig feltöltöd az új olajjal, visszanyomod a teleszkóp szárát félig ( úgy hogy véletlenül se kerüljön levegő a tányér alá) majd színültig töltöd. A fölös olajat majd úgyis kinyomja.(és vigyázni kell arra hogy ne legyenek légbuborékok az olajban)
A gumimembrán a dugattyú szárának a térfogatát kompenzálja, mert teljesen betolt szárnál ugyebár annyi olajat szorít ki amekkora a szár térfogata.


Üdv Luc

_________________
" A kisfiút a felnőtt férfitól csak a játékaik ára különbözteti meg!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.27 21:35:43 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.10.13 09:44:09
Hozzászólások: 38
Tartózkodási hely: Uppony
Hy!

Nekem az lenne a problémám hogy nem működik a hátsó teleszkóp..ha kézzel összenyomom akkor néha beragad....meg amugy is ha egy kicsit nyomom össze a kocsit akkor sem nyomja vissza.

Valaki tudja hogy mi a baja?
Esetleg szedjem szét hogy nem e levegőbuborék került bele?vagy ez számít egyáltalán?
pls segítsen valaki

Üdv.: Csoma Alex


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.27 21:53:21 
Offline
Nitro pancsoló
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.01 15:27:39
Hozzászólások: 135
Csoma Alex írta:
Hy!

Nekem az lenne a problémám hogy nem működik a hátsó teleszkóp..ha kézzel összenyomom akkor néha beragad....meg amugy is ha egy kicsit nyomom össze a kocsit akkor sem nyomja vissza.

Valaki tudja hogy mi a baja?
Esetleg szedjem szét hogy nem e levegőbuborék került bele?vagy ez számít egyáltalán?
pls segítsen valaki

Üdv.: Csoma Alex


Hali!

Az autónál nemi s kell hogy visszanyomja teljesen, kell hogy legyen negatív rugózása is.
Szerintem szedd szét takarítsd ki és rakd össze rendesen.

Üdv Luc

_________________
" A kisfiút a felnőtt férfitól csak a játékaik ára különbözteti meg!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.28 22:39:00 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2009.01.11 13:06:12
Hozzászólások: 56
Tartózkodási hely: Bp 17.ker
tudnátok carsaon nitrobone hoz linkelni alu lengéscsillapítókat? vagy egy olyan oldalt ahhoz ehez a modellhez találok tuning alkatrészeket?
előre is köszi ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: membrán
HozzászólásElküldve: 2009.04.01 11:32:20 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2007.12.26 11:10:52
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Sziasztok.

Mi történik ha elszakad(nem teljesen) a membrán? Feltétlen kikell cserélni?

üdv: MAt

_________________
-Hong Nor Violator 1:8 buggy- -TRAXXAS T-MAXX-


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Teleszkóp szimering
HozzászólásElküldve: 2009.06.21 10:11:04 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.20 20:40:35
Hozzászólások: 5
Hali!
lenne egy oan kérdésem h a hátsó teleszkópomból folyik az olaj és szétszedtem de alul a szimeringeket nem mertem kiszedni egy kicsit feszegetem de inkább hagytam vki letudná irni h pontosan h kell kicserélni

Előre is köszönöm

Üdv!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.15 20:24:51 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Üdv!

1/8 buggy-mon lecseréltem a telókat fém 14mm-esről 16mm-esre. Az alap 14mm-es telóba 400 olaj volt. A 16-osba előre 400-ast raktam hátra 500-ast. Azért raktam sürübbet hátra, mert ott a motor és a több tömeg, és ugy gondoltam emiatt jobban kell csillapítani mivel terhelebb a hátulja.
Szerintetek a 16mm-es telókba jó a 400-as vagy ennél lágyabb (200-300)jobb lenne? Egy kicsit úgy érzem pozitiv rugozáskor kemény a teló és ettől kicsit pattog a kocsi az egyenetlen talajon. ( Rúgó előfeszítés megfelelő, majdnem vizszintesen állnak a lengőkarok csak kicsit emeltek.)Egyébként a Bigbore teló nekem nagyon bejött.
A hátra sürübb elképzelésemről, mi a véleményetek?
Úgy tudom, hogy a teló tetejében lévő gumi membrán feladata az ütés szerü terhelés csillapítása, mivel az olaj ütéskor felfelé mozog és nem akar egyből átmenni a dugatyún. Arra magamtól nem gondoltam volna hogy a szár is szorít ki olajat és ezt elkel nyelni, de logikus.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.15 20:45:21 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.02.07 13:22:20
Hozzászólások: 401
Tartózkodási hely: future
Próbáld meg azt, hogy kiöntesz 2-3 cseppet az olajból, az lehet, hogy segíteni fog valamit.

_________________
HPI Sprint 2 "PinkFairlady" drift 5.5t BL
Savage X LRP Z.28r spec3
HSP XSTR 15t


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.16 17:56:37 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2006.03.09 10:32:30
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Pécs
A betöltött olaj sűrűsége függ még attól is, hogy hány lyuk van a dugattyún. Az újakban már általában 6 van, ahhoz a 400-as olaj kb. jó. Az első telókba rakj sűrűbb olajat (400) és a hátsókba hígabbat (350), hidd el úgy jobb lesz.

_________________
sala
http://rcoffroad.pecsielet.hu/


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.24 13:25:23 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Üdv!

Olvagattam Csacsi leírását a témában. Nagyon alapos és átfogó, számomra néha kicsit nehezen érthető. Így másfél év elteltével könnyebb ovasmány mint elsőre volt. Már kérdéseim is vannak.
A rugó keménységének definicióját leírja amit értek is. De azt nem tudom, hogy mi a különbség a keményebb rugó és egy lágyabb de előfeszített között. ??? Ha tud valaki választ akkor szívesen olvasnám.

Amit a teló olaj kérdésemre kaptam választ, azt meg tudnád magyarázni, mert most olyan korszakomat élem, hogy szeretném megérteni az autom viselkedését. Ha előre sürübb és hátra lágyabb olajat teszek akkor kigyorsításkor hamar hátra fog bukni az auto és ettől kiemeli az elejét. Ez nem gond? Mondjuk lassításkor meg hamarabb felemelkedik és előre teszi a súlyt.
Ha lehet akkor ezt az olaj elosztást tárgyaljuk még egy kicsit, hogy lássam a miértjét. Természetesen a rugó keménység kérdés fel van dobva ha valaki tudja a választ.
A telókba és az egész felfügesztésben nagyon sok lehetőség van. Szeretném ki aknázni.
Remélem tudok veletek erről eszmét cserélni és okosodni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.24 14:30:55 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 12:17:08
Hozzászólások: 1728
szanyin írta:
... és az egész felfügesztésben nagyon sok lehetőség van. Szeretném ki aknázni.


Szia!
Ezt a cikket olvastad már?
http://rcauto.hu/download/Hudy_Setup_Book_hun_v1.pdf
Szerintem nagyon hasznos és jó leírás az egész futómű setupról (és itt látszik, hogy valóban mennyire összetett dolog ez :) ).

Üdv: Dodge


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.24 14:40:16 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
A rugó megnyúlása vagy rövidülése egyenesen arányos a rá ható erővel.
Hosszváltozás=Erő * k

A k rugóállandó az adott rugóra jellemző mennyiség.
Az előfeszített puhább rugó a további, dinamikus igénybevételnek a saját rugóállandójának mértékében fog reagálni, a kemény szintén. A puhább rugó tehát nagyobb elmozdulást fog elszenvedni, mint a kemény.
A puhább rugót azért kell előfeszíteni, hogy a hasmagasság, statikus állapotban egyenlő legyen.
Az autó nyugalmi állapotában a rugó az autó súlyát ellensúlyozza, ettől a puha rugó jobban összenyomódik, mint a keményebb. Ahhoz, hogy a két fajta rugó ugyanazt az erőt produkálja a puhábbat jobban össze kell nyomni. Egyenlő hasmagasság beállításához tudjuk ezt megtenni az előfeszítéssel. Ránézésre a két megoldás ugyanazt az eredményt adja, csakhogy az autót előbb-utóbb elindítjuk. Menet közben - minden az egyenesvonalú, egyenletes mozgástól eltérő állapotban - változik a kerekekre, így a rugókra ható erő. Ilyenkor a puha, előfeszített rugó továbbra is a saját rugóállandójának megfelelően reagál, tehát - előfeszítéstől függetlenül - nagyobb elmozdulást engedélyez, mint a keményebb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.24 21:00:27 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Köszönöm válaszod! Ki próbálom. A rugókat a gyártók más és más szinnel jelölik keménységük szerint. Ez szabványos szin skála vagy gyártonként eltérő. Ha nem akkor, hogy van a szinskála lágytól>kemény?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.30 13:43:52 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Üdv! Múlt hétvégén állitgattam a futóművön. A pályánk puha nedves felületü volt ezért nagyon tapadt nem csúszot. A gép sokszor borult. Ezért leültettem a gépet, és a kirugozás gátlókat is kijebb tekertem hogy hamarabb gátolják meg akirugozást. A gép ettől csodálatosan ment.
Kérdésem még mindig meg maradt. Miért kell előre söröbb és hátra hígabb olaj. ? (24.-i hozzászolásom)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.31 23:18:31 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.06.13 14:08:27
Hozzászólások: 45
Kedves szanyin azért kell elörre sürübb olaj mert amikor ugratsz akkor ne turja bele az orrát anyira a földbe meg amikor fékezel ne döljön meg anyira a kocsi és hogy a súly ne menjen el a hátsókerékröl


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.11.07 21:24:59 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Köszi a választ! Kiprobálom. Most tényleg bele nyal az ugrato közepébe a kocsi orra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.11.17 17:09:49 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Üdv!

Hétvégén beraktam a keményebb rugókat a buggy-ba. Probálom megfigyelni a változást és tapasztalatokat gyüjteni. Szeretnélek meg kérdezni titeket, hogy miért látom azt az RCOR verseny képeken, hogy elől és hátul más színű ( keménységű ) rugó van. Milyen keménységüt érdemes elől, és hátul hordani? Tapasztalatotokat várom a témával kapcsolatban.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.12.08 17:27:55 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2008.12.27 19:00:49
Hozzászólások: 882
Tartózkodási hely: Balatonfűzfő
Üdv!

Rúgó keménység mérés Norbi módra. A problémám az volt, hogy nem tudtam eldönteni, hogy az eredeti rugóm hol hejeszkedik el a megvásárolt készletben. Az eszközöket ne vegyétek figyelembe csak az elvre koncentráljatok. Ezt a mérő padot egyszerüen összelehet állítani. Lényeg hogy az asszony észre ne vegye, hogy a konyha mérleget mire használod. :)

Út erő diagramot táblázatos adat mentéssel lehet rajzolni, ceruza papír és Excel segítségével.

http://kepfeltoltes.hu/view/091208/103_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/091208/103_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/091208/103_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/091208/103_ ... es.hu_.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: 1:6 carbon fighter pro 4WD
HozzászólásElküldve: 2010.01.21 22:08:01 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.01.16 21:45:59
Hozzászólások: 36
Tartózkodási hely: bp III.ker
udv.
az volna a kerdesem hogy az 1:6 automba milyen sürüsegü olajat rakjak elöre hatra???udv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.23 06:27:31 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2010.01.16 21:45:59
Hozzászólások: 36
Tartózkodási hely: bp III.ker
500 olajam van.az jo lessz?
keverni lehet az olajakat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 112 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség