Yeah!!!
Nagyon állat volt a tegnapi verseny. A pályán való versenyzés nagy élmény volt.
Mindenki úgy volt vele, hogy fogalma sincs mi lesz. Volt aki bevállalta ezt az előre megjósolhatatlan helyzetet, és sajnos volt aki otthon maradt és most olvasgatja, milyen is volt.
Nekik üzem, hogy nagyon jó és ne hagyják ki legközelebb!
Akik ott voltunk alig vártuk, hogy újra fel állhassunk az emelvényre és kimondják a rajtot.
A futamok nagyon érdekesek voltak. Nagyon pontosan lehetett versenyezni, mivel a nyomvonal, kicsit sem gödrösödött a döntőkre.
Ez aztán nagyon látványos csatákat eredményezett.
Én SCT és E-Truggy-ban borogattam, és csak pörögtem mint a ringlispiel, hogy láthassam ahogy egymással küzdenek versenyző tárasaim. Pl. E-Truggy-ban az utolsó döntőben 3-an 10 percen át 7 másodpercen belül voltak, és elmondható, hogy mindenki volt első is és 3. is. Számomra elképesztő volt, milyen tisztán de mégis oda-oda kóstolgatva kerülgették egymást.
E-Buggy és a 2WD 1/10 is kibe *aszot, jó futamokat eredményezett. A jó tapadás és a kiváló nyomvonal, akár 0,5m-es távolságban történő autózást is megengedett. És érdekes módon be lehetett tenni az autót a másik mellé és így előzni, mert azon az íven maradt az autó ahova irányította a pilóta. Nem dobta el kő vagy gödör.
Az is érdekes helyzeteket teremtett, hogy a 20 másodperces körökkel (több mint 30db 10perc alatt), sok lekörözés volt és nagyrészt forgalomban kellett autózni. Ez a lekörözés előtt álló embereknek is jó lehetett mert állandóan küzdhettek.
Voltak számomra meglepetés versenyzők is pl. Papp Pisti SCT-ben nagyon szépen tudott versenyezni a kiszámítható tapadós pályán, és meg küzdött a 2. helyé-ért. Garatula mindenkinek!
A betonon való autózás nem okozott törést sem más műszaki problémát sem. Ahol megvolt az esélye a törésnek azokat a részeket meg próbáltuk megelőzni és pálya elemekkel megvédeni.
A hajtás láncon teljesen egybe maradt, egyszer mozdult el a motorom ami megállásra kényszerített.
Egyedül az alvázon találhatóak külsérelmi nyomok. Ezt legközelebb én két megelőző intézkedéssel oldom meg. Az egyik, hogy az eredetileg 6 lyuku most 4 lyukú teló dugattyúmat 3 lyukúra alakítom és úgy állítom be a csillapítást, hogy térd magasságból ledobva az autót ne érjen le az alváz. Ezt egy kis zsír pöttyel fogom ellenőrizni az alvázra kenve elől és hátul.
A másik, hogy lehet kapni az alvázra csavarozható skid plate nevű koptató műanyag lapot. Én a DE Racing-nél találtam az autómra.
A gumi kérdés E-Buggyban, nem okozott sok problémát. Egy 2011-ből megmaradt Slick-re kopott VP-Pro Turbo Trax medium kereket használtam (magyar ember semmit nem dob ki, mert jó lesz még az valamire
). Ez kellően engedte az autót csúszni és így nem borult. 2WD buggy már egy érdekesebb kérdés. A mezőny sokféle gumival ment. Volt bütykös, mintás, slick. Az én tapasztalatom az volt, hogy kellett 3-4 kör, hogy be melegedjen. De a fékem így is 30%-on volt és a kigyorsítás is alapon.
Elektronika nem igazán érezte meg a nagy tapadást, mert jó 10%-ot rövidíteni kellett az áttételen.
Fentiek az én tapasztalatom és amit a többiekkel beszélgettem napközben.
Köszönet a szervezőknek, Gyurinak, Rocko-nak, és azoknak akik hozzátettek a tegnapi nap jó hangulatú lebonyolításához.
A bab gulyás tényleg ütős volt, és a büfé árak is barátiak voltak. (Én vissza kérdeztem, hogy mindent beleszámoltak e mikor fizettem.
)
Legközelebbi futamra jó felkészülést.
_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade