Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.28 09:07:15

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 372 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Elektromos 1/8 buggy
HozzászólásElküldve: 2007.12.30 17:45:39 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Már jó ideje töröm a fejemet 1/8-as buggy elektromos meghajtásán. Ma olvastam egy cikket, mostmár biztos, hogy érdemes foglalkozni a témával.
A cikkben egy Losi 8ight-t alakítottak elektromos meghajtásúvá és szakszerűen összehasonlítják egy versenyre kihegyezett robbanóssal.
A link: http://www.rcuniverse.com/magazine/arti ... cle_id=953


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.12.30 18:27:25 
Offline
Pullstarter szaggató
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.15 12:13:04
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Pest
Sztem Kyosho Infernót alakíts át,az az igazi királyság. ;)
Elég eyszerű megcsinálni a kyo-t,és sok átalakítás nem kell.
Nemrég én is íyg voltam ezzel cak én az infernó pályaautóját akartam,de végűl verdát se találtam üresen.
Itt egy videó a truggyról:
http://youtube.com/watch?v=KHeBk5LYfwk
A videóbn vannak képek az autó belsejéről is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.12.30 19:34:08 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Már megnéztem én is sok ilyen átalakított modellt. Közös jellemzőjük az eszementen túlméretezett teljesítmény, iszonyú költségek, jóval nagyobb súly, nehézkes használhatóság. Az új buggy-ban az tetszik, hogy a robbanóssal azonos a súlya, az ár sem magasabb és folyamatosan, különleges előkészületek nélkül üzemeltethető. Végre valaki nem egy technikai bűvészmutatványt, hanem egy gyakorlatias, használható koncepciót ötölt ki. Ez az autó már egy versenyen is odaállhat bármely robbanós autó mellé is, akár fél órás döntőről is legyen szó.
Azért köszönöm a tanácsot, bár én inkább maradok buggy-nál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.04 14:35:48 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2005.12.16 21:54:10
Hozzászólások: 102
Az elektromos konverzió gyenge pontja a lipo aksik.
A lipo aksik nehezen tolerálják a fizikai behatásokat.
A sérült lipo aksi fel is robbanhat, jó pár esetben fel is robbant.
lipo aksikról bővebben:
http://forum.rcmodell.hu/viewtopic.php? ... sc&start=0


Offroad körülmények között én nem használnék lipo aksikat, ahol törik az alu, törik a kasztni.

Kérdéses hogy a brushless nehezebb, kisebb feszültségű nimh aksikkal veri-e robbanósokat offroadban.

Akkor meg mi értelme van az egész elektromos konverziónak?

_________________
HPI Hellfire Lrp Z28R
Kyosho Madforce Brushless
Kyosho Inferno GT
Ofna Titan Deluxe Lrp ZR30
Tamiya TB-02
Hirobo XRB Lama


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.04 15:35:53 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 18:14:14
Hozzászólások: 2631
Ahova az aksikat rögzitették ott nem szokott törni a buggy....csak ha egy sziklára landolsz,de azért oda is Tücsi méretek kellenek :lol: ....az esély h az aksi megsérüljön verseny körlümények közt igen kicsi (persze csak ha rendesen levan kötve)....
A hátulütője inkább az időtartam...mert ugye a buggy döntők félórásak.....tehát vagy nem megy vele az ember elő-/döntőbe v kitálál egy gyorszáras,biztonságos rögzitési módot az aksiknak....ha vki ezt jól meg tudnja csinálni akkor már csak a tömérdek mennyiségü aksi kell meg töltő és persze versenyen 2 mehás....meg meggyőzni a kollegákat h indulhasson v saját kategória....

_________________
S13 380HP
D2racing
Ironclad
Initial Drifters


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.26 17:31:07 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Érvekkel nem alátámasztott vita helyett már épül is az elektromos buggy, autó összerakva, elektronika kipróbálva, következik a motor és akkuk tisztességes rögzítése, szerintem jövő hét végén próba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.26 17:40:05 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 18:14:14
Hozzászólások: 2631
Majd dobj fel képeket :)

_________________
S13 380HP
D2racing
Ironclad
Initial Drifters


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.29 21:01:06 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Íme egy kép, bár ezen még nem sok minden látható, ami érdemleges, hogy a meghajtó fogaskerék már fent van a motoron. A motortartó, akkutartó most készül, szándékomban van a szabályzóra is ventillátort szerelni. Ahogy bekerülnek az alkatrészek, készítek még képeket.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.31 06:52:33 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Megvoltak az első tesztkörök, nagyon bíztató, érdemes vele foglalkozni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.31 11:39:34 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 18:14:14
Hozzászólások: 2631
Ez mien buggy?

_________________
S13 380HP
D2racing
Ironclad
Initial Drifters


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.31 12:58:58 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2005.09.20 09:58:30
Hozzászólások: 438
Tartózkodási hely: miskolc
Szerintem ez egy Nanda :o :lol:

_________________
HotBodies,
LRP Accesories,Mugen,OS,Futaba,Kopropo,GRP,
Tourex tyres,JConcepts
Erdészeti,kertészeti kisgépek-> www.fur-mot.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.01.31 21:55:45 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Igen egy Nanda NRB-3 PRO Kit. Ez az első általam összerakott autó, nagyon hasznos tapasztalat összerakni egy autót, bár így elektromosan, kimaradt jónéhány alkatrész. Azért választottam kittet, mert ugye motorra, elektronikára ehhez nem volt szükség. A szabályzót, amúgy, kicseréltem csak előremenetesre, nagyon ijesztő hátrafelé menni teljes sebességgel, a ventillátor pedig nem szükséges, úgy tűnik, a menetidő 20 perc fölött lesz.
Remélem hétvégén az időjárás kegyes lesz hozzánk és kicsit komolyabban is megjárathatom a gépet, természetesen beszámolok a tapasztalatokról.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.02.02 11:13:54 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.11.07 21:38:22
Hozzászólások: 377
Hi!

Szép projekt, izgalmasan várom az eredményt.

A használt szabi mekkora? Nem lesz kicsi rá?

Áron

_________________
TALMAAAAAAAAA!!!!!!!!! :):):)

HoBao Hyper 9 - Novarossi Toro Nero 21T
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.02.02 11:28:58 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2005.09.20 09:58:30
Hozzászólások: 438
Tartózkodási hely: miskolc
Ez se rossz


Kép

_________________
HotBodies,
LRP Accesories,Mugen,OS,Futaba,Kopropo,GRP,
Tourex tyres,JConcepts
Erdészeti,kertészeti kisgépek-> www.fur-mot.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.02.02 15:14:02 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Két fajta akkuval próbáltam a rendszert:
Ni-Mh 7 cella: váratlanul nagy sebesség, nagyjából egy alapmotoros robbanósé, annál sokkal jobb gyorsulás. Az átlagfogyasztás, füves terepen kb. 12-15A. Számottevő melegedést sem a motor sem a szabályzó nem produkált.
Mivel a tempó jóval nagyobb volt, mint vártam, a tervezett 5 helyett 4 Li-Po cella következett. Elszabadult a pokol! Az autó általam még sohasem látott sebességekre képes, erőteljes gyorsulással. Az átlagfogyasztás mindössze 12A körül adódik.
A tempó miatt, viszont terepen nagyon ritkán lehet teljes "gázt" adni, ami a szabályzó és a motor erős melegedését okozza. Ha terepre akarunk ilyen gyors autót, komoly hűtésre van szükség. A következőkben kipróbálom a 3 cellás Li-Po-t, úgy tűnik ez lesz a megfelelő.
Egy dolgot nem értek, kérem a tapasztalt buggy-sok segítségét.
Azért terveztem 5 cellát, mert így a motor fordulatszáma, elméletileg, 37000 ford/perc, tehát kb. egy jó pörgős robbanómotor katalógusbeli fordulatszáma. Ehhez képest 3 cella adja egy versenybuggy sebességét, mindössze 22700 fordulattal. A kérdés: a katalógusok adatai túlzottak vagy a kuplung csúszik, gyakorlatilag folyamatosan?

Focusos-nak köszi a képért, örömmel látom, hogy egyre többeket foglalkoztat a dolog, egyre inkább az a véleményem, hogy már lehet a robbanómotorok teljesítményével összemérhető, elektromos autót készíteni ekkora méretben is. A költségeket összeírva sem jön ki megfizethetetlen összeg, mint pár évvel ezelőtt.

Még egy szó az autóról, megérdemli. Az összerakás nekem, mint kezdőnek nem okozott problémát, minden pontosan illeszkedett. Az erőátvitel nemcsak ránézésre, hanem működés közben is nagyon jó minőségű, hihetetlenül könnyen gurul az autó. A felfüggesztés is nagyságrendekkel stabilabb futást eredményez, mint az általam eddig próbált járgányoknál. Mostmár értem mi a különbség egy hobby és egy versenyautó között.

Folyt. köv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.02.02 15:46:19 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2005.06.10 19:53:35
Hozzászólások: 366
Tartózkodási hely: Győr
ecozoli írta:

Focusos-nak köszi a képért, örömmel látom, hogy egyre többeket foglalkoztat a dolog, egyre inkább az a véleményem, hogy már lehet a robbanómotorok teljesítményével összemérhető, elektromos autót készíteni ekkora méretben is. A költségeket összeírva sem jön ki megfizethetetlen összeg, mint pár évvel ezelőtt.



Folyt. köv.


Ehhez csak annyi fuznék hozzá hogy a gyári autok közül van olyan buggy amiből adtak ki robbanosat és elektromosat is ugyhogy sztem el fog terjedni az 1/8 elertromosba is.

http://www.rcuniverse.com/magazine/arti ... cle_id=953

_________________
Davzone - Savage XRPS Spec 3
06203699770
Anyway, why race a Savage? Because I can ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.02.02 19:59:52 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.20 18:01:45
Hozzászólások: 261
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós
Jó lett a Nanda, de tényleg.Először mikor megláttam kicsit csodálkoztam mert tényleg emlékeztetett a Nandára de valahogy nem volt az igazi :-D .
Én már sokszor elterveztem, hogy belevágok egy ilyenbe de valahogy sose jutottam el addig, hogy na most nekiállok.Pedig igazán jó dolog egy robbanósból elektromosat csinálni mert király lehet egy olyan autóval menni amiből valószínűleg egy van a világon :-D
Mégegyszer grat!

_________________
XRC-RC2 rendberakás/tuning!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.02.03 08:17:23 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Valóban jó "olyan autóval menni amiből csak egy van a világon", de egy ilyen autónál felbukkanak olyan konstrukciós hibák is, amiből csak egy van a világon. A piniont rögzítő alkatrészt egy 3mm-es hernyócsavar rögzíti a tengelyre. Ez kicsit meglazult, a fogaskerék nekifeszült a motor házának, 0,6 mm-t szedett le a házból, majd gondolom egy leváló forgács a csapágy fém zárógyűrűjét begyűrte a golyók közé. Ettől a csapágy úgy megszorult, hogy a forgórész mágnese is megfordult a tengelyen (gondolom a ragasztót az iszonyú meleg meglágyíthatta).
Mostmár tudom, hogy kell szétszedni a Feigao motorokat, csapágycseréhez.
A tekercselés sértetlenül megúszta, két új csapágy valószínüleg segít, csak sikerüljön rekonstruállni az alkatrészek pontos helyét.
A probléma ellen a következő óvintézkedéseket fogom foganatosítani:
- Mélyebb lapolás a motor tengelyén
- 3 helyett 4mm-es hernyócsavar, beragasztva
- Távtartó gyűrű, ami nem engedi a nagy átmérőjű részt a motorhoz érni


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.02.03 11:45:07 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 18:14:14
Hozzászólások: 2631
Ne ragaszd,elég a rögzítő!

_________________
S13 380HP
D2racing
Ironclad
Initial Drifters


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008.02.04 21:31:20 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Tucsok írta:
Ne ragaszd,elég a rögzítő!


Elnézést a slendrián fogalmazásért, természetesen csavarrögzítőre gondoltam, Loctite 243 (kék). Örülök, hogy figyeltek.
Mivel többen is kérdezték priviben, leírom a motorfogaskerék megoldását.
Az autó tartozékaként kapott kuplungharangról, magas fordulatú gépbe fogott erősített vágótárcsával, levágtam a fogazott részt. Ennek belső átmérőjéhez igazodva esztergáltam egy alkatrészt úgy, hogy a fogaskerék szorosan illeszkedjék. A fogaskereket agy-tengely ragasztóval (603 vagy 608, zöld), satuban felpréseltem az esztergált agyra. Ennek közepén a motor tengelyének megfelelő furat van, oldalirányból 4x4 mm-es hernyócsavarral rögzíthető. A motor tengelyét érdemes lapolni, így nem fordul meg a fogaskerék nagyobb ütéskor sem.
Akinek ez bonyolult, rendelhet, direkt erre a célra készült fogaskereket is.
A vasárnapi tesztek során egy villáskulcs került az alváz és a spur közé dehulyevagyok, olyan sokkot okozva, hogy eltört a motor forgórészének tömör mágnese, de a fogaskerék ettől sem fordult át.
Ami a projekt további alakulását illeti, sajnos egy kis szünet következik, míg megjönnek az új motorok.
Ha fényképezőgép kerül a kezembe, készítek képet a már kész autóról is, persze motor nélkül.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 372 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség