nagyg írta:
Sytex írta:
Sziasztok!
Most készülök olajat cserélni a lengécsillapítókban (még gyári).
És itt olvasgatom hogy nem jó ha összenyomás után szétnyomja magát.
Kiindulva 1:1 versenyzői tapasztalatomból, ez igenis jó. A nagy autók világában kemény pénzekbe kerülnek azok a lengéscsillapítók amik terhelés nélkül szétfeszítik magukat.
Akkor most ez hogy is van?
azért nem jó ha szétnyomja magát mert akkor levegős és nem fog folyamatosan ugyanolyan teljesítményt nyújtani
Szia nagyg!
Nem kötözködésképp mondom, de ez így nem igaz. Én, ha összerakok egy gátlót, mindig arra törekszem, hogy úgy rakjam össze, hogy ha benyomom a gátlószárat, kinyomja magát. Ennek a jelenségnek van valami angol neve is, talán rebound, de erre nem esküszöm. Igen nagy gyakorlatot igényel, hogy a 4 gátlót szinte ugyanolyanra tud összerakni, hogy ugyanannyira nyomja ki magát. Hogy mitől is nyomja ki magát? Egyáltalán nem a levegőtől, ha levegős lenne, akkor az ki nem nyomná magát. Azért nyomja ki amgát, mert túlnyomás van a gátlóban. Hogy miképp is lehet túlnyomást csinálni a gátlóban? Legegyszerűbb ha veszel egy teló légtelenítőt, feltöltöd a gátlót, majd légtelenítessz, ezek után túltöltöd a gátlót olajjal és rárakod a membránt, majd a kupakkal szorítod rá a membránt, így kifolyik a fölösleges olaj és máris emglesz a túlynomás. A túl nagy túlnyomás sem jó a gátlónak, ezért mondom, hogy elég nehéz úgy összerakni a gátlókat, hogy az összesbe ugyanakkora túlnyomás legyen. Én úgy szoktam, hogy összerakom őket jó nagy túlnyomással, majd kcisit visszatekerem a kupakot, ekkor csökken a nyomás(természetesen emgszorítom a kuapkot ezután) és máris nem nyomja mgát ki annyira, vagy csak lasabban.
ez az én tapasztalatom és nem kötekedésképp írtam
üdvözlettel:
oceanearth