Azért nyitnám ezt a topicot mivel 1:8 truggy robbanósról elektromosra való átalakításával próbálnék tapasztalatokat leírni és bízok benne, hogy minnél több "sporttárs" csatlakozik majd!
Az én truggym egy Hobao Hyper St pro ami robbanósként kezdte a pályafutását de a folyamatos karburálások és állítgatásokból lett elemgem ezért alakítottam át az autót!
Legelsőként a motortartó bak kitalálása volt a feladat. Amit egy ügyes esztergályos megoldott, képeket majd rakok fel róla! Egyébkét a motortatró bak az autó bal oldalán kapott helyet a robbanómotor helyén. A jobb oldalra került fel 40x40-es alu szögvasból az aksitartó, melyben 1 db 4 cellás 5000 mah-s aksi szolgáltatja a kellő energiát a meghalytáshoz.
A gyári vevőboxot meghagytam az autó bal elején kapott helyet. Több megoldást láttam már de nekem ez jött be. Ehhez hozzájárult az elegedő hely az alvázon mivel 1 db 4 dellás akut használok az autó jobb oldalán ezért bőven volt helyem meghagyni a gyári vevőboxot a motor előtt a bal oldalon.
A gépben egy Blue bird 10,2kg/0,12sec szervó kapott helyet ami szerintem bőven elég de kiegészítőnek beszereztem egy Castle Creations BECET, melynek usb-n keresztül lehet állítni a kimenő feszültségét. Ugyanis a ESC gyárilag csak 5voltot ad le és az egy kicsit kevés az autó kormányzásához. A becet felraktam 6,5 voltra és hibátlan. A bekötése a következőképp oldottam meg. A bec piros kábelét és a szervó piros kábelét kikötöttem és összeforrasztottam a többi maradt minden.
Na és a lényeg az erőmű:
http://www.losipartshouse.com/servlet/t ... h-8/Detail
A következő feladat a megfelelő áttétel kiválasztása volt, melyhez elég sok segítséget nyújtott:
http://scriptasylum.com/rc_speed/_top_speed.html
Ennek a program segítségével maradtam a 15-ös pinionnál és nem bántam meg folyamatos gyilkolás mellett a játékidő kb 20 perc.
A következő lépés a bódé volt. Ezzel kicsit megszívtam mivel a Hobao gyári kasztnija a pro verziója(festetlen) is kivágva érkezik. Ezzel az a brobléma, hogy a kasztni hátulja a hátsó kerékjáratoknál túlságossan kivágott és egy csapatás alatt telemegy a gép mindennel. Ennek a kiküszöbölésére egy Nanda NRT3 kasztnija került az autóra narancs-citromsárga kompozícióban. És tökéletes lett.
Kép:
http://kepfeltoltes.hu/091219/200910224 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/091219/200910224 ... es.hu_.jpg
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=1-QpmHyOt-8