Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2024.03.28 12:28:49

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 103 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.16 17:18:07 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.05.07 16:34:14
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Vác
bence995 írta:
Sziasztok nem tudom hogy ide tartozik e de az a problémám hogy van egy ezrun 9t s mocim meg egy ezrun 60 A s szabályzóm amit 4200 as 7.2v NI-MH aksival hajtok és az a problémám hogy amikor nyomok egy tö gázt a motor nem ugrik röktön fel arra a fordulatra amire kéne hanem letilt. De ha fojamatosan nyomom a gázt nem rögtön 1 tő gázt akor jó mi lehet a gond ? Egy másik topicban olvastam, hogy egy gyreknek is ez volt a gondja csak neki ezrun 13 t- s szetnél és neki akor javult meg amikor elvite az aksiját megjavítatni ugyanis neki zárlatos volt 1 cella vagy mi lehet hogy nekem is ez a gond ?

válaszokat elöre kösz

Szia bence995.
Ez a probléma nekem is előfordult már és én is ugyan ezt az ezrun szettet használom.Az én tapasztalatom az,hogy gyengélkedik az aksid.Ha kipróbálod egy másik jó akkuval nem fog előfordulni ez a jelenség.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.16 20:11:03 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2009.02.04 14:24:08
Hozzászólások: 61
Köszi a válaszokta az a baj van két aksim abol már mind a kető ezt produkálja :( úgyhogy nagyon elkeztem gondolkodni a li-po ba mert azzal nincs anyi gond meg talán igénytelenebb. Csak az a baj hogy töltőt is kell vennem :S


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.28 19:54:30 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.09.23 14:07:00
Hozzászólások: 171
Sziasztok lenne egy kérdésem ha jól értelmeztem a dolgokat akkor a helyzet a következő:

nekem van egy 3A Li-Po akkum ami 20C-és vagyis 3x20=60A terhelhetősége van.

Ha nekem van egy 3.6A NiMh aksim annak menyi a maximális leadási képesége???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.28 21:26:57 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Ha nekem van egy 3.6A NiMh aksim, annak mennyi a maximális leadási képessége?

Valahol 10 A és kb. 80 A között. Ugyanúgy, mint a Li-Po-knál a NiMh akkuknál sem a kapacitás határozza meg elsősorban a terhelhetőséget, ilyen szempontból a belső ellenállás számít inkább, ez a konkrét típusra vonatkozó adat, de függ az akku elhasználtságától, hőmérsékletétől is.
Ahhoz, hogy egy akkuról megtudd mit tud, terhelés alatt kell mérni. A max. terhelés az az áram, melynél a kisütési görbe kb. 1,05-1,1 V feszültségnél törik le.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.01.29 14:27:24 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.09.23 14:07:00
Hozzászólások: 171
köszönöm igy már nagyából értem


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.02.05 12:56:05 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.31 10:44:32
Hozzászólások: 261
Tartózkodási hely: Pécs
Sziasztok!

Mikor jó az akkunak? Ha tűzforró töltés után, vagy ha szoba-hőmérsékletű?

_________________
Traxxas E-Revo 1:16


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.02.05 13:11:43 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.01.23 15:48:15
Hozzászólások: 325
Tartózkodási hely: Bécs, Győr, Csícsó , Komárom-Komárno
Helló!

Szerintem inkább a szoba hőmérséklet a jó neki, de inkább kézmelegnek mondanám azt is mivel ha bent szobában töltöd akkor kb 20 fokos és ha kézmeleget veszel akkor meg olyan 30 környékén van.
/ha nagyon felmelegszik, ahogy irtad a tűzforró határig azaz kézzel nehezen bírod megfogni, az már az aku rovására is mehet/

_________________
Carson CV10
Caster Fusion F18T
Durango DEX410v3
Losi LST2+BL
LRP SHARK18
Robitronic Mantis+BL
Tamiya: NitrageBL, TNX5.2, TT01
TRX: E-max, Summit, Mini E-revo
Merlin-F
Griffin 450


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.02.05 21:54:11 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2007.10.26 15:17:40
Hozzászólások: 200
Idézet:
Mikor jó az akkunak? Ha tűzforró töltés után, vagy ha szoba-hőmérsékletű?


Ha az akku kb. 10 fokkal magasabb hőmérsékletű a környezeténél, akkor teljesen feltöltődött, 45 fok fölé semmilyen körülmény között ne emelkedjen a hőfok, de inkább 35 legyen a cél a töltés végén.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.08 14:52:47 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.11.25 10:06:56
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Debrecen
Sziasztok.

Lenne egy kérdésem. Egy ROYTRONIC C8-as töltővel töltök egy LRP 5000 mah, egy 4000 mah, és egy 3000 mah NiMh akut. Mennyire állítsam a delta peak értéket C/10 illetve 1C -vel való töltésnél. A beállítható érték 3-20mv-ig állítható.



Előre is köszönöm,
egy fejlődő kezdő!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.08 19:43:45 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2009.02.07 13:22:20
Hozzászólások: 401
Tartózkodási hely: future
C/10-nél elvileg tökmindegy, nem is kéne neki delta peak.

_________________
HPI Sprint 2 "PinkFairlady" drift 5.5t BL
Savage X LRP Z.28r spec3
HSP XSTR 15t


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.08 21:16:46 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.02.13 21:38:34
Hozzászólások: 188
Tartózkodási hely: Sárvár
1 C-nél már fontos, egy töltéssel simán ellehet a szelektiv gyüjtő felé indítani az akkut ! Ha más nem ír addig, holnap utánanézek !
Robi

_________________
Serpent Vector, 960
MTA-4
TRX Jato, Slash
Kyosho Rally 1/9


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.11 10:29:51 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.11.25 10:06:56
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Debrecen
Tönkre ment egy LRP 7,2v-os 5000mah-ás akupakk.Szétszedtem és az egyik cella tönkrement.A tervem az hogy kicserélem a rossz cellát egy 4000mah-ás cellára/ez a legnagyobb cella amit találtam/.A teljesítmény vesztésen kívül lesz e más problémám vele.
Előre is köszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.11 10:54:32 
Offline
RCOR Elnök
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.28 19:44:48
Hozzászólások: 4838
Tartózkodási hely: Vác Tel: 30/9501-836
Előfordulhat, hogy tötéskor ez a cella túl lesz töltve.

Gyuri

_________________
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.11 14:29:32 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.11.25 10:06:56
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Debrecen
F_Gyuri írta:
Előfordulhat, hogy tötéskor ez a cella túl lesz töltve.

Gyuri




És ez mijen technikai problémát jelent?
Tudsz esetleg egy jobbmegoldást arra hogy megmentsem a majdnem új akupakkomat?

Köszönöm
Misi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.11 15:37:20 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.02.13 21:38:34
Hozzászólások: 188
Tartózkodási hely: Sárvár
Haladjunk apránként ! Az akkut te vetted ujan, vagy kéz alól? Milyen töltőd van, és azon hogyan töltötted?
Robi

_________________
Serpent Vector, 960
MTA-4
TRX Jato, Slash
Kyosho Rally 1/9


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.11 23:51:12 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.11.25 10:06:56
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Debrecen
bobek írta:
Haladjunk apránként ! Az akkut te vetted ujan, vagy kéz alól? Milyen töltőd van, és azon hogyan töltötted?
Robi


Egy ROYTRONIC C8-as töltővel töltök.Az akut ujjanon vettem de kezdőként egyből 5A-ral kezdtem tölteni.Ez ment Kb.4-szer.Aztán utánna olvasgattom a dolgoknak és kiderült, hogy 500ma-ral ideálisabb tölteni/1/C/. Ekkor már viszont nem lehetett feltölteni, mert 400mah köröl lekapcsolt.A delta-peak-et megnem tudtam beállítani mert nem kaptam róla információt.
Röviden ennyi.


Előre is köszönöm a segítségedet!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.12 09:52:10 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.02.13 21:38:34
Hozzászólások: 188
Tartózkodási hely: Sárvár
Szia !
ugy ilyenkor jönnek, hogy elször csak 1/10 C-vel szabadna... Az azért kell, mert az az akku formatázása. utána lehet tolni ( sőt, közben kell is, mert ellustul ) 5 amperrel.
A töltőd biztos Ni/Mh módban van/volt ? A Ni/Cd mód túltölti ezeket az akukkat !!
A 4000 mAh LRP meghajtóakkunak ( nem válogatott, nem versenysor ) 7 mVoltot javasol az LRP.
Azért tedd fel olyan töltőre, ami nem kapcsol le kb 500 mA-el egy fél 3/4 napra. 1/10 ill alatta C értéken nem lehet tultölteni, de tapogassad meg közben, hogy nem-e melegszik. Ha csak egy cella melegszik, azt ki kell cserélni.
Robi

_________________
Serpent Vector, 960
MTA-4
TRX Jato, Slash
Kyosho Rally 1/9


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.12 09:57:30 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.02.13 21:38:34
Hozzászólások: 188
Tartózkodási hely: Sárvár
Azt a 7 milivoltot nem tudom hogyan olvastam.....
http://www.lrp.cc/fileadmin/lrp_anleitu ... 422-fv.pdf
Itt bennt van: Ni/Mh 20-30 mV közti !
Robi

_________________
Serpent Vector, 960
MTA-4
TRX Jato, Slash
Kyosho Rally 1/9


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.12 11:10:17 
Offline
Pullstarter szaggató

Csatlakozott: 2009.11.25 10:06:56
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Debrecen
A rossz cella meg van. Feltölt rendesen 5000mah-ra,de kb.4 óra alatt tejesen lenullázódik/terhelés nékül/.
Tehát ez biztos hogy zárlatos.
Mire cseréljem, mert 5000mah-ás cellát nem találtam sehol a M.O.-i boltokban.
A linket nagyon köszönöm,sok hasznos infó közé kerül.

Misi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.12 13:12:02 
Offline
Nitro pancsoló

Csatlakozott: 2008.02.13 21:38:34
Hozzászólások: 188
Tartózkodási hely: Sárvár
Ugy van, akkor az simán zárlatos. Jó abba a 4600 mAh cella is. Nem tudja a töltő tultölteni a packban, látja a feszültség stagnálást és esést ( delta-peak). Egyszerüen a többi cella hozzábutul hosszutávon. Ugy rakd bele, hogy az a cella, és a packod megmaradt cellái is lelegyenek merülve. Azért, mert ha minden töltött, akkor az első használatnál az uj cella mélymerül, sőt fordított polaritású töltést kap mivel kisebb kapacitásu. Persze optimális teljesítményed igy már nem lessz, de hobbyra nincs is nagy jelentősége, oda tökéletes lesszigy is.
Robi

_________________
Serpent Vector, 960
MTA-4
TRX Jato, Slash
Kyosho Rally 1/9


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 103 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség