A mai napon egy nagyon szerencsétlen buggytörésnek lehettem barátommal együtt a tanúja:
Haverom HotBodies Lightning 2 RR buggyjával kocsikáztunk a Lurdynál a térkövezett felületen. Szépen ment, nyomtuk is neki rendesen, pálygumi, drift meg ami kell.
Második vagy harmadik tank végénél megtörtént a
horror
, melytől sok modellező retteg: a drága kocsi elszabadulása.
Mellékeltem egy térképet, melynek segítségével jól szemléltethetem az útját:
http://kepek.rcoffroad.hu/public/lenhardt07crash.JPG
Akkor lássuk:
- az "
A" pontnál még a driftelés végén nekikoccantam a padkának (aki járt már a lurdynál, azt tudja milyen az ott). Ezután megállt a kocsi, mentem is volna megnézni nem lett-e valami sérülés rajta... de akkor...
- az említett pontnál egyszer csak felpörgött a motor, a járgány felugrott a földes terepre és a "
B" pontig fullgázra gyorsulva (eközben szerencsére egy lámpát megkerülve) nekicsapódott az ottlévő padkának. Itt azt gondoltam, végre megáll, ám nem így történt...
- a padkán felugrott mint előző alkalommal, és kiment a bekötöútra, ahol épp egy kocsi haladt, majd nagyot fékezett, mert valószínúleg észrevette, hogy nem jókedvemben megy a járgány egyenesen az útra.
- ott a következő padka visszafordította és a "
C" pont irányában ismét felugrott a földes placcra, majd a "
C" pont padkájánál még egyet csapódott, mielőtt megállt. Itt már eltört a felfüggő, és a motor hajtása elment.
Próbáltam a motort leállítani, de a kasztni rajta volt, így a kipufógót akartam előszőr lefogni, nagy nyál kíséretében.
Csakhogy a könyök és a rezó már el volt távolodva egymástól így a kocsi fullgázon visított a fűben. A cipővel lendkerékfékezős technika sem jött be, így magamtól eltartva a szárnynál felemeltem a gépet. A motor kb. fél perc múlva lefulladt, majd vittem haveromnak az eredményt.
Az eredmény:
Az első lengőkar tartó meghajlott illetve eltört, az alváz meghajlott, a bumper is deformálódótt + néhány csavar... A motor a csodával határos módon túlélte mindezt, bár egy kevéske kopresszió sajnos eltávozott belőle. Ezen kívűl egy kipufogólenyomat is beleégett az újamba, de hát ez mellékes...
Képek itt:
http://kepek.rcoffroad.hu/public/lenhardt07crash2.JPG
Az oka:
Felelőtlenül, illetve "szükség miatt" a vevőpakkot a vevődobozon kívűl helyeztük el a failsafe tartó alá beszorítva, mivel a vevőtartóba a nagyméretű vevő miatt sehogysem fért bele...
Az első padkának való nekikoccanáskor valószínűleg szétcsúszott a csatlakozója.
A közeljövőben kialakítunk egy biztos akkutartót, illetve egy visszahúzó rugót.
Nektek pedig balasetmentes modellezést kívánunk, hamarosan a mi gépsárkányunk is visszatér a terepre!!!