Szóval 1/10-es méretarány, KIT változat, olcsó és először rakhattam össze, olyan friss, hogy még meleg.
Benyomások: KIT, ez csak jó lehet, ocsó, tecccccik, ilyen még nincsen, motorom vevőm és szabályzóm van, majd belerakom. Végre megint festhetek bódét és lesz sárga autóm is, lesz mit nyúzni és sajnálni sem kell, Q-vára izgulok mán.
A kezdetek: Szupi doboz (bár ha jobban megnézem akkor nem egy sikeres fotó van rajta, elég gagyi benyomás, vagy csak kapkodtak, de lekaki), belül még tutibb, tetszik, komoly felnőttes Na kinyitom. És akkor pofa lees fej vakar, összekeverték, biztos egy RTR autó. De nem. KIT, de, festett kaszni, össze van rakva a lengéscsillapító és lötyög az alján egy motor is. Utánaolvas kétségbeesetten, de ez ilyen, figyelmetlen voltam. De sebaj, essünk neki és túrjunk tovább.
Észrevételek mindenképpen kell hozzá szerszám, semmilyen segédeszköz nincs benne csak egy kis szilikon oil (200-as, de szerintem puha) és a golyós difibe való zsír. A kasznit félredobom, le vagyok törve, az én hibám. Az alkatrészek zacskózva, a zacskók viszont jelöletlenek. Nincs rajta se szám se betű, jól meg kell nézni mikor melyiket bontjuk ki (esetleg kitapogathatjuk). Szóval számozás nincs, de legalább egybe vannak csomagolva a részegységek, végül is csak szokatlan (olcsó) megoldás, de nem zavaró. Amúgy tapintásra teljesen korrektek az autóalkatrészek, apróbb öntési sorja, maradványok vannak, de legalább nem nekem kellett levagdosni. Amire feltétlenül szükség van az egy 3-as menetfúró, mert a szűz műanyag miatt az inbusz csavarok hamar elhaláloznak a keményebb helyeken (konkrétan az alváz környéki csavarok). Kell még gumiragasztó, csavarrögzítő, kávé és cigi. Ja még valami, alapból a KIT-ben nincsenek csapágyak, csak a kormányműben, de a hajtásban és a kerékagyakban NINCS, még jó, hogy
szimi felhívta erre a figyelmemet és összekészítette külön a belevaló csapágyakat. Külön köszönet a figyelmességért és természetesen kötelező plusz hozzávaló az autóhoz, egyszerűbb most belerakni mint később újra szétszedni.
Szóval az első futómű: teljesen jól kitalált, egyszerű, semmi csicsa, teszi a dolgát. Szépen meg van döntve, a lengőkarok vastagok, sokat ki kell bírniuk (bár az ütések nagy részét a gumi nyeli el). A kormánymű csapágyazott és olyan szervóvédő van benne mint a nagyokban, ja és szép zöld. Gyerekjáték összerakni. Az alkatrészek pontosak nem lötyögnek, nem szorulnak, teljesen elfogadható. Az első torony vastagsága megfelelő és a felfogatási pontnál van egy kis válla ami támaszt, szóval stabilan áll a helyén. Sajnos a futómű állításához le kell pattintani a gömbfejeket mert nem jobb-bal menetesek, de nem is PRO-KIT.
A hajtás egy műanyag házban kapott helyet, jól zártan és teljesen gondmentesen össze lehetett rakni (öntési sorja). A lelke egy mezei golyós difi és tele van műanyag fogaskerekekkel. Mint később kiderül az itt felmerült félelmeim ( müanyag fogak, gyengének tűnő hajtás) alaptalanok voltak, sok zsír és bírja a megpróbáltatásokat. ( 9,5 BL ) A kihajtások természetesen fémek. Nagyon hasznos ha a gyári csúszó csapágyak helyett a golyós csapágyat rakjuk be. A motorunkat ( vagy a hajtást ) egy csúszó kuplung védi, teljesen szokványos.
A hátsó futómű összerakása sem volt bonyolult. A hajtásrész fontos része neki, egymást merevítik. A fém kihajtásba fém csukló kutyacsont csatlakozik, semmi trükk, pikk-pakk készen volt. ( persze én csak itt vettem elő a 3-as menetfúrót, mert már két csavart nyaltam el) A futómű állíthatóságáról annyit, hogy lehet minden félét, de aki ilyet vesz annak szerintem ez nem olyan fontos ( magamból indulva ki ) csak ökörködni kell, végül is ez nem PRO KIT.
Lengéscsillapító. Vaze, ez össze van rakva ( hála istennek ), majdnem készre csak a megfelelő olaj kell bele és már kész is van. A feszességet kis C-klipszekkel lehet állítani. A csomagban található 200-as olaj de ez szerintem túl híg, de kinek a pap, kinek a papné. Én 400-ast raktam bele, a rugók úgyis puhák. Ennél a kategóriánál a futómű alsó és felső pontját csak a teleszkóp végpontjai határolják. Így egy erősebb földet érésnél elég sokat kell elviselnie a műanyag lengéscsillapítónak. Én raktam a L.cs. rúdra egy kis szilikon üzemanyag csövet ami segíthet elnyelni egy kis energiát.
A gumi nincs felragasztva ezt nekünk kell megtennünk, passzentos nem kell feszegetni, nyomorgatni megint az kell mondanom hogy nem volt ördöngösség. Az eddigi használat alatt nem látható kopás, elég puha anyag, jól tapad aszfalton ( ha tiszta ) és az erősített peremnek köszönhetően jó az oldaltartása is.
A lökhárítók elől és hátul is olyan szövevényesen csatlakoznak a tornyokhoz, alvázhoz és még egy csomó helyre hogy el kell hinnem ez egy stabil és jól átgondolt konstrukció. Aminek puhának kell lenni az puha, aminek csavarodnia kell az el tud csavarogni. A hátsó sárfogó gumi bekaki milyen jópofa, puha és csak úgy lobog a kocsi hátulján. A funkciójáról már vitatkoznék, de nekem bejön, kötelező felrakni. Ránézésre, csavargatásra, nyomorgatásra teljesen jol viselkednek, képes megvédeni azt amire kitalálták ( persze kivételek vannak pl.: IFA, földrengés, betonoszlop, meteor ), hátul a motort-hajtást, elől a futóművet.
A kasztniról nem mondok semmit ( amugy már megszerettem, átmatricáztam és kicsit össze is törtem már ), jól birta a tesztköröket, a gyárilag ráragasztott matricák le és újjak a helyére, tök jó lett a végén, még ha nem is én festhettem ki.
A motoromat egy 2 cellás lipoka hajtja, a neki tervezett helyre minden gond nélkü belefért, egy kis szivacs segítségével még a súlypontot is lehet tologatni. Egy gondom volt, de valószínüleg a Bl szett miatt, a szabájzó nem fért bele 0,5 mm hijján ( belenyomtam, beleszorúlt oszt most így használom ). A kormányszervó egy occsó 9kg-os szervó, teszi a dolgát.
A próbakörök. Aszfalt, ugrató. Kínok kínja amit ki kell álnia az autónak. Adtam neki, volt minden, arconpörgés, orraesés, seggencsúszás. A vizsga eredmény: Kicsit megrepedt a kasztni. Minden más teljesen oké. Nem is gondoltam volna, elképesztő mit adtam neki.
http://kepek.rcoffroad.hu/public/finiss01.jpg
Az utolsó kép olyan nagy, hogy szétnyomja a forumot, igy átírtam linkre, a forumban megengedett képméret 600X800. Z'
Konklúzió:: Az első csalódást hamar elfelejtettem, szinte gondmentes órákat töltöttem építgetéssel ( sorjázás, csavarmenet elővágás ). Jól át van gondolva, nem nagyon találtam hibát benne, teljesen bejött a kocsi és nem bántam meg a KIT választást sem. Alapból csomiztak egy motort mellé de nem akartam belerakni, így azt sem tudom mire elég az a moci ( de lila és nem zöld ). Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy rakjon össze egy ilyet egyszer. Tökéletesen alkalmas első KIT autónak ez, megtanít nagyon sok mindenre de mégsem megy el a kedved az egésztől. Ajánlom gyerkőcöknek is apa gondos felügyeletével és kis segítségével ( utána úgyis apa használja majd
).
És akkor most sorolnám mit kérek a reklámért..... (vicc volt). Remélem kedvet csináltam hozzá és nem ijedt meg senki sem tőle, ha kérdés van állok elébe vagy kérdezzétek a forgalmazót ( RCRulez.hu szimi ) Ő is tud segíteni és teszi ezt szívesen.
Üdvözlet, stenzi.