Sziasztok
A múlt hétvégén elkészült a hátsó lengéscsillapító a rugótányérokkal együtt. A cseréhez , szereléshez szét kell csavarni szárat és a gömbfejet a kisebb autók felhasított rugótányérjaival ellentétben de úgy gondoltam hogy nem lesz ez annyit szerelgetve hogy ne teljen ki az időmből szét majd összeszerelni egy javításkor.
Elkészült a dugattyú is bele, egyszerű dolomitból amire 2db 2mm-es furatot tettem az olaj áthaladásához. Majd kiderül hogy elég e , vagy több furat kell , vagy keményebb olaj... először motorosbolti villaolajat fog kapni ami 2,5W-től 30 W-ig kapható ( minél nagyobb a szám annál sűrűbb)
szerintem itt 20 kg környékén már el lehet felejteni a xxx számozású szilikon olajakat.
A rugó viszont felszerelés után sajnos puhának tűnik ( minden nem lehet mindenhová egyből jó
). 2,5-es a rugó anyaga, be kell szerezni 3-as vagy 3,5-es anyagút , így a hátsó gátlóból csak az egyiket készítettem el mert nem tudom hogy milyen rugót sikerül beszerezni. Annak függvénye hogy jó e a rugótányér vagy sem . így ez jegelve egy ideig..
néhány kép azért készült.
a mostani hétvégén belekezdtem az első lengéscsillapítókba. túrtunk egy kicsit és máris a kezembe akadt valami aminek a két végén gyárilag fém gömbfejek vannak .
Az első képeken látható eredeti formájában , rajta a típusjelzés ami az eredetre utal
2108.... akinek ez nem mond semmit annak elárulom hogy LADA SAMARA csomagtérajtó-tartó gázteleszkópról van szó.
Óvatos fúrás hogy a maradék gáz kijöjjön, majd felx-el szétvágás.
A méretét az első lengőkar gömbfejének az elmozdulás értéke adja ami összesen 30°-ot tud . ez a lengéscsillapítón mérve összesen 4,5 cm elmozdulás koppanástól koppanásig.
22x0,7-es menet került a cső végére, ( muszáj volt mert a cső 1mm falú és így csak 0,5mm a menetmélység)
majd az alsó gömbfej mivel együtt van az alsó záródugóval és nem volt szívem levágni , kapott egy csövet amibe belül szintén a 22x 0,7-es menet került és a két alkatrész rézzel lett összeforrasztva.
Dugattyút ( 20 mm átmérő) szintén dolomitból kapott , ismét 2mm-es furatokkal. Az olaj szisztéma itt is hasonló ,mint hátul.
Viszont úgy néz ki hogy a rugó ami hátul puha az ide előre jónak ígérkezik.
Az alsó lengőkarra felkerült az alsó szem füle, és elkezdődött a felső szemek tartójának a gyártása is.. hát ez kissé elhúzódott mert 5 órai munkával sikerült eljutnom az utolsó képeken látható állapotig. Hiányzik még a könnyítése az alkatrésznek. Még nem döntöttem hogy szimplán kifurkálom 10-12-es fúróval vagy pedig a fehér filccel berajzolt kontúrt fogom kivágni belőle.
a furatokat kissé slamposnak érzem az eddigi és jövőben elvégzendő mennyiségű munka tekintetében ezért valószínű hogy a fehér kontúr lesz fúrva, reszelve...
Ha az megvan akkor szépen behegesztem CO-val a helyére.
immáron 4. napja készülnek a lengéscsillapítók és még rámegy simán 2 nap végleges kialakításra.