Üdv!
A DEX-408 kardánnyai és csapágyai egytől egyig a gyáriak voltak az egész évben. Ez 8 versenyt jelent plusz kb. 2 versenyi gyakorlást. Tehát nagyon tartós lett a gép. (A DNX-408 center kardánnyai, megérettek a cserére kb 4 verseny után. Ez a meredek szög miatt van. A hátsó és a közép difi közt.)
Érdekes, hogy az első versenyeken még kissé meg görbült belső lengőkar tengelyek cseréltem kb 4-et, de aztán ez elmaradt. Valszeg megtanultam vezetni.
Első lengőkart cseréltem 5 hónap után mert kissé görbének találtam. Ez a lelógás egyforma beállításában és a roll centerbe szólt bele.
1 db műanyag spurt cseréltem, 20-as pinionom az egész évet kibírta. Én nem javaslom egyáltalán a fém spurt. Egyébként rá megy a Nitros de, hogy a motor be ér e azt nem tudom.
A 2200 KV-s motorhoz kb. 18-as pinion kell. Én egy 3660-as méretű 1900KV motorhoz használok 20-ast.
A Losi membrán javasolt. Elvileg a mostani teló membrán már erősített, de én mivel be tettem a Losi-t és nem volt vele baj ezért nem cseréltem utána. Az biztos hogy a Durangos lágyabb gumiból van és nagyobb a kupja tehát finomabb a működése.
A telók az eredeti O gyűrűkkel még most sem eresztenek. A dugattyúkat cserélgettem, érzésem szerint megtaláltam a tutit. Setup egyben később.
A difik tökéletes állapotban vannak. Csapágyat talán 2db-ot cseréltem. A difi szivárgás az össze szerelés követően látható, azóta eltelt idő alatt nem. Ez azért van, mert felpolírozódik a kihajtás, és ettől kezdve tökéletesen tömít.
Az alváz nem görbült nem csavarodott, bevált a 3mm-es konstrukció, hosszú torony támaszokkal. Arra kell figyelni hogy a hátsó torony flexibilisen van megtámasztva. Emiatt a kasznin a hátsó lyukat hossz irányban hosszúkásra kell vágni. Nekem ez nem volt meg és emiatt elrepedt a kasznim.
A Leopard motorban, 2db hátsó és 1db első csapágyat cseréltem. Az egész évet végig vitte kb 70-80 fokos volt hűtés nélkül.
A Hobbywing 120A SCT szabályzó egy nagy 5-öst érdemel. Gyönyörűen végzi a dolgát. Venti most kezdett el szólni.
A rövid pakkos 2x 4200 2s Nanotech akksik kibírták a versenyeket. Kb 3000-3500 mA körül jött ki belőlük. Kicsit meg puffadtak mostanra és a Balanszírozás is sokáig tart. Ezeket cserélem és jön a Nanotech A seria tesztje.
Szervo, Savox 1256, egész évben bírta és most is tökéletesen működik.
Mindez az évben sok dobogós helyezést hozott. Összesítettben 2. lettem az RCOR kupán, ha az első versenyemért megkaptam volna a pontjaimat akkor szerény számításaim szerint 1. helyezett lennék. De mivel nem tudtam csak ott összerakni a gépet és nem mentem időmérőt ezért nem volt érvényes az elért eredményem. Eldobó nincs, így most örülök a 2. helyemnek és gratulálok a többieknek.
Még egy nagy átalakítást fogok végre hajtani az autón. A közép difi fölött lévő szabályzót lerakom a rövid lipo elé. Ezzel jelentősen lejjebb lesz a súlypontom.
Várom a téli szezont, és az eredményeket.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade
![Kép](http://www.rcpilot.hu/users/790/11557/b_201203151310164250.jpg)