Szia!
Sokan nyúlnak elsőként a Monster kategóriához. Ez talán onnét jön amit te is írsz, hogy mindenen keresztűl megy. Én mikor látam menet közben ilyen gépeket, azt tapasztaltam hogy a fenti tulajdonsága akkor is érvényesül mikor beszeretnél kanyarodni egy kijelölt nyomvonalon, mivel azt szépen kiegyenesíti gázadásra.
A másik át gondolandó, hogy mennyi ideig fog lekötni, az a feeling amit az árkon bokron keresztüli egyedül autózás ad. Véleményem szerint ez addig nagy élmény amíg annak is örülsz, ha be indul, és talpon marad két teljes körig.
Viszont ha mondjuk 1-2 hónap múlva is élvezettel, és már a fejlődés irányába haladva, kihívásokat keresel, és mondjuk valamilyen bólyákkal, vagy más modon kijelőlt útvonalon akarsz autozni, jöhet a csalódás, és a vakarózás, hogy hogyan tegyem stabilabbá, a 2 emelet magas monsteremet.
Ez volt a mese.
A Monster és a truggy között nagy különbség az alváz és ezáltal az indítási mód (Truggy indítható start padról, ami nagy könnyebbség és a nitro motoron lévő meghibásodásra igencsak alkatrészek száma is csökkenthető). A másik a nagy kerekekből adódó tapadás, tehetetlenségből megjelenő túlzott nyomaték a hajtás láncon. Ez sok szór jelentős alkatrész igényt jelent. Ha megnézel pár Truggyt, azt láthatod, hogy mindegyikbe van közép difi ez segít a gázzal való kanyarodásban. Illetve nagyábból mindegyikbe benne vannak azok az alkatrészek amitől akár verseny képesek is lehetnek. Ez azért is van, mert az RTR vagy olcsó kittek, neves gyártók már eltűnt versenyszériáinak license-vel készülnek.
De van olyan aki még a Truggy-t is elfelejtette és inkább Buggy-t vett, mert olcsóbb rá egy szett gumi. Hozzá teszem a Truggy kevésbé koptat mivel, nagyobb a felület. Tudni kell, hogy a Buggy szeret felborulni, és akkor lehet vele élvezetesen autózni, ha már képbe vagy az autó kezeléssel és pár technikai aprósággal.
De nem csak ez a kérdés. Jön a mostanában, egy megfontolandóbb a Nitró vagy elektromos. Én jelen állás szerint kezdőnek elektromos változatot javasolnék. Ennél a változatnál a kezdeti beruházást követően, 1-2 évig nincs újabb költséged. Persze ezeket a cuccokat is tönkre lehet tenni és akkor ugrik egy akksi vagy esetleg egy motor. De a nitrost is tönkre lehet tenni egy délután alatt (nem kap elegendő anyagot, pórt szív, be hullik az izzószál a gyertyából és karistól). A nitros motor kb 20 liter után már nem jár tökéletesen, leállogat.
De ezt sem lehet így kijelenteni, mert lehet, te nem kapsz dugulást, nem szakad szét a túlnyomás rendszered, és nem okozol kárt a motorban. Akkor akár 50 liter is átfolyhat rajta. Rendszeres használattal ez 1-1,5 év.
Tehát mikor többx10eFt-os modellekbe gondolkodunk akkor próbáljunk hosszú távon, sok mindent előre vetítve választani. És kérdezni, meg figyelni másokat. Sokan mondják azt mint te hogy csak "hobby". Hidd el több annál. Eltelik pár hónap és ott eldől, hogy folytatod vagy megy a polcra porosodni a drága technika. És ebben nagy szerepe lesz annak a gépnek amit választasz, mert ha nem fejleszthető, akkor te idő után te leszel túl fejlett hozzá.
Remélem ezzel segítettem és eltöprengesz rajta. Jó nézelődést.
_________________
Team Durango DNX408 Norbi mod
Team Durango DEX408
Novarossi Bonito,HobbyWing
Sanwa MT4
Savox 1268,1267
VP-PRO Blade