szanyin írta:
Szia Jensk.
Ne haragudj hogy beleszólók az okfejtésedbe, de egy kiscsit túlzó ez a semmi sem árt a nitró motornak című rész.
A sűrítési kompresszíóhoz, a hüvely kúpos össze szűkülésére van szükség. Ha ezt meg eszi a pór vagy más külső elem ,akkor vége a dalnak. Aztán jön a csapágyazás, első csapágynál fals levegőt szív emiatt, nem áll vissza alapjáratra, vagy a hátsó csapágy kopik szét esetleg a golyókból kis darabok törnek ki és azok jutnak az égés térbe.
A melegedésről meg annyit, ha az kevés olaj miatt van, akkor megszorul és töri a hajtókart. De igazad van megáll az biztos.
Játszós szempontból mindegy, hogy egy motor stabil vagy nem ebben megtudunk egyezni.
Ez a "pláne nem elektromos" dolgot meg nagyon nem értem. A legjobban dokumentált a fórumokon ez a téma. Pont azért mert az elektronikában ami a dobozára rá van írva paraméter, az az is marad az első bekapcsolástól kezdve, a sokadik alkalommal is. Kevés tapasztalattal, üzemben lehet tartani. Könnyebb meg tanulni, hogy a pirosat a pirossal, a feketét a feketével dugd össze, mint hogy hova tekered a magas alacsony vagy épp az alapjárati tűt.
Nekem ellenkező a véleményem arról amit mondasz, de szerencsére az olvasó is több helyről keres megoldást a kérdésére.
hello szanyin!
igazad van teljes mértékben ,a kompresszió dologba nem akartam belemenni,írtam is hogy KIS túlzással nemárt.
(volt 1 nitro motorom gyárilag valószínűleg sorja lehetett benne,beszorult a heng/dugó közé,arról vettem észre nyikorgott magasabb fordulaton mintha vasat reszelne az ember és tolja neki,erre szétszedtem,,és valóban, a puhább, dugóba nyomódott bele,és kisebb fordulaton semmi,magasabban előjött hogy sikálja a henger falát visít,aztán kivettem:dugóban kisebb kráter,2 tűszúrásnyi,,a hengeren látható súrlódási nyom,de nem tapinthatóan.) ezek után,korábbi motornál volt kisebb por beszívás,az sem ártott neki azóta is hibátlanul mennek,persze ezek NEM ÁLLANDÓ körülmények ,csak a kezdő modellezők számára mentőövek!!!!! (éppen ezért inkább nitro motor,szerintem)
az elektromos témára még reagálnék UTOLSÓ sorban,mert elkanyarodtam/tunk a témától a moderátor szóvá teszi az tuti,de nem írom piv-be mert úgy érzem ez még ide tartozik.....
Nitrós gépet nem láttam még lángolva égni, de elektromosat igen.( lítiumos akku különös odafigyelésére gondoltam,minél több cellás annál jobban.)
kezdők ezt is elszúrhatják,alámerül..stb.(lehet nimh-val használja akkor arra az esetre nem igaz,de magamból indultam ki,nekem csak lipom van)
A 100%-os erő nitrósnál megmarad a játék alkalmával, még 1 elektromos merül,,(kompresszióveszteséget nem számolom mert az nem egyből történik ha minden ok),,,,,
csak ennyit akartam,,,,
üdv/BabaJenks