Többféle -hasonló nevű, hatású "afterrun" van forgalomban, mindet ki kellene próbálni ilyen körülmények között, amíg ez nem történik meg, nem szabad általánosítani.
Maradjunk annyiban, hogy vannak erre a feladatra (hosszabb ideig tartó tárolásra) sokkal jobban bevált szerek.
Rövid távú védelemre kifogástalan abban az esetben, ha nem csak pár cseppet tesztek a motorba, hanem kicsavart gyertya mellett bőségesen adagoljátok a teljesen kinyitott szívótorokba sűrű pullstarterezés, vagy starterezés mellett. Ha már fröcsög, akkor kipörgetni a felesleget és kész.
Gyertya vissza, de nem kell megtépni.
Itt jegyzem meg azt is, hogy ha már a kezünkbe van a gyertya, ugyan már vessünk némi pillantást a kicsikére.
Vizsgáljuk meg a spirált szemmel, vagy nagyító alatt. Ha el van deformálódva (összelapulva, eltorzulva) cseréljük ki egy újra, mert sunyi hibákat okoz, minek következtében hajlamosak vagyunk az amúgy jól beállított porlasztót eltekergetni... Néha elég egy cigánykerék az autóval és azt tapasztaljuk, hogy utána valahogy nem "harap" a motor annyira mint előtte. Ekkor szinte biztos, hogy a gyertyaspirál eltorzult, vagy elmozdult a furat közepétől.
Most mint boltos megint magam ellen fogok beszélni, de legtöbbször meg lehet gyógyítani házilag
Vegyünk egy vékony gombostűt és óvatosan helyezzük be a spirál közepébe. Még óvatosabban próbáljuk meg a tűvel az egész spirált a helyére visszaigazgatni. A művelet után izzítás próba, ha renben van mehet vissza a motorba. S lőn csoda, a motor újra jól zenél.
Az "afterrunos" újraindítási problémákat pedig úgy lehet elkerülni, hogy indítás előtt kicsavarjuk a gyertyát, porlasztót teljesen kinyitni, kipuffogót befogni, bőségesen starterezni addíg, amíg fröcsögni kezd az üzemanyag a gyertyanyíláson. Szemekre, ruhára vigyázni!
Jó szolgálatot tehet Szilvia, ami mindent szív (papírkendő).
Ha ez megvan, porlasztót indítási állásig bezárjuk, a felesleges üzemanyagot kipörgetjük a motorból. Gyertyát be a helyére, ésszel-érzéssel meghúzni (különben a modellboltosok zsebét hizlaljátok) és kész. Jól feltöltött izzítót rátenni, starterezni és már pöfög is.
Akinek tudtam valami újat mondani, az használja egészséggel
A most leírtak az én személyes véleményemet tükrözik, elképzelhető hogy nem mindenki ért egyet ezekkel.
Üdv: SYL