Önindító (Traxxas, Tmaxx).
Véger fény derült a hibára, ami az önindító egységem egyik műanyag fogaskerekébe és az elektromotorba került. A diagnózisra lassacskán, részletrőlrészletre jöttem rá, melyben nagyban segített Anti szakvéleménye is.
Hogy mi is történt:
A szabadonfutómnál kezdődött, ami rendszeresen csúszott. Ezt egy ügyes megoldással és némi alkohol segítségével megoldottam, hogy a csúszásnak vélt kenőanyagot kimostam belőle. Ez oda vezetett, hogy az egész berágódott és a robbanómotor járásakor az önindító elektro motoromat is pörgette áttételen keresztül, ami elég szép kis fordulatszám (idáig már meséltem is egyszer). Nos, én úgy vettem észre, hogy az elektromotor csúszócsapágyazása se volt megfelelően kenve, így az ebben a nagy forgási igénybevételben magával vitte csúszócsapágyat, így a csapágy fészek jól kikopott.
A motor tengelyének, így a forgásra merőlegesen nagyon nagy holtjátéka lett> a fogaskerekek eltávolodtak egymástól > a műanyag fogaskereket "szépen" ledarálta a fém fogaskerék...
Hogy mi a tanulság ebből?
A modellt kellően karbantartani kell> a forgó, csukló, csúszó alkatrészeket rendszeresen tisztítani és olajozni kell!
A modell is mechanikus gép, ahol rengeteg mozgó alkatrész van. Nem megfelelő karbantartásnál a súrlódás nagymértékben megnőhet.