Bemutatkozás | Hírek | Tagság | Taglista | Alapszabályzat | Versenyszabályzat | RCOR Ring Apaj | Támogatóink
MyModell | Cikkek | Leírások | Fotók | Videók | Versenyek | Rendezvények | Média ajánlat | Kapcsolat
           
Pontos idő: 2017.09.21 23:49:40

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 64 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Tanuló Vezető
HozzászólásElküldve: 2004.05.01 08:56:20 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.04.08 12:36:59
Hozzászólások: 474
Tartózkodási hely: Budapest
Hellosztok ,mivel kezdő vagyok ,és szerintem van köztünk még egy pár ilyen ember ezért szeretném megkérdezni ,hogy igazábol ,hogy vezessük a vasat ,ahhoz ,hogy a legnagyobb teljesítményt érjem el.
Meg pl mennyi gázzal mennyek be a kanyarba.
Meg még ami a vezetéssel kapcsolatos.

_________________
Serpent 960
Serpent 950
GS Storm CL-1
Traxxas Bandit
Hot Bodies Cyclone
Serpent Excel MK2
+sebességi autók


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tanuló Vezető
HozzászólásElküldve: 2004.05.01 12:01:34 
Offline
karbantartós
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 12:08:13
Hozzászólások: 4361
Erre nincs orvossag, milyen kanyarba? ugye? ha latsz egy kanyart, vedd be lassabban, majd egyre gyorsabban, abbol baj nem lehet, es amikor kiestel a palyarol, akkor tudod, hogy az elozo volt a leggyorsabb, ami meg belefert.

de javasolni csak 1et tudok, inditsd e az autot, es autozz, majd rajossz mindenre.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tanuló Vezető
HozzászólásElküldve: 2004.05.01 14:01:46 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Bálint01 írta:
Hellosztok ,mivel kezdő vagyok ,és szerintem van köztünk még egy pár ilyen ember ezért szeretném megkérdezni ,hogy igazábol ,hogy vezessük a vasat ,ahhoz ,hogy a legnagyobb teljesítményt érjem el.
Meg pl mennyi gázzal mennyek be a kanyarba.
Meg még ami a vezetéssel kapcsolatos.


A modellautók vezetési technikája nagyban hasonlít az 1:1-es autókéra (vagy úgy is mondhatnám, hogy ugyanaz). Van néhány elméleti dolog, amit érdemes fejmben tartani. Pl:
FISO - Fast In Slow Out: vagyis gyorsan mész be egy kanyarba, és lassan tudsz belőle kijönni.
SIFO - Slow In Fast Out: vagyis lassan mész be, és kifele gyorsítasz már.
...stb
Általában a slow in/fast out jobb kanyarvételi techinka jobb, mint a másik, de vannak esetek, amikor a másik mégis előnyösebb lehet. Ezek viszont már kizárólag tapasztalati úton jönnek. Most nem tudom lerajzolni, de pl a SIFO nagyjából úgy van, hogy ha elképzelsz egy U alakú kanyart, mondjuk bal fentről jösz, akkor kiviszed az autót egészen a bal oldal majdnem végéig, de és ott egy lassú de igen éles kanyart teszel, majd azonnal gyorsítasz....ja, szóval valami ilyesmi. Én nem vagyok nagy mágusa ezeknek, inkább egy rally-cross, stb oldalon nézz utána. De először azért azt javaslom, hogy magát a modell irányítását tanuld meg, hogy pl ne okozzon gondod, hogy nem arra megy, amerre akarod, tudj menni vele egyenesen, és bevenni kanyarokat (nem nagy sebességgel), az íveket minél jobban találd el.

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.05.01 14:11:50 
Offline
Diótörő
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 19:09:39
Hozzászólások: 5338
Tartózkodási hely: Abu Simbel
Szia!

Találtam neked (és velem együtt még sok másnak is gondolom) pár kanyarvételi techináról magyarázó képeteket (a 3. a "lassab be gyorsan ki" techinka, amiről lentebb próbáltam makogni):

Kép
Kép
Kép

:Ramses Ramses :Ramses

_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van gyilkos is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.05.01 19:14:40 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 18:14:14
Hozzászólások: 2631
szia!
szerintem ez autótól is függ,mert más egy két kerekü és más egy 4 kerekü...(meghajtás),de motortól is függ..pl:más egy 16 os motor és más egy 26 os motor,meg persze a beállításoktól is függ...szervó,stb.

_________________
S13 380HP
D2racing
Ironclad
Initial Drifters


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.05.01 19:34:40 
Offline
Játékmester
Avatar

Csatlakozott: 2004.03.18 23:21:48
Hozzászólások: 542
Tartózkodási hely: Dunakeszi Auchan
Tucsok írta:
szia!
szerintem ez autótól is függ,mert más egy két kerekü és más egy 4 kerekü...(meghajtás),de motortól is függ..pl:más egy 16 os motor és más egy 26 os motor,meg persze a beállításoktól is függ...szervó,stb.



NEM. Tücsök ez amita Ramses ilyen pontosan leírt az mindenre igaz, az össz modellautóra, a trabantra és még a ferrarira is.
Az igaz, hogy inkább a pálya - aszfalt - modelleknél érzékelhető jobban, de a kevésbé tapadós útfelületen is érvényesek ezek a szabályok csak ott sok mással is kell számolni.


Zozo


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.05.02 10:16:39 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.04.08 12:36:59
Hozzászólások: 474
Tartózkodási hely: Budapest
Kösz mindenkinek aki írt.
Kérem mások is írják le vezetési tapasztalataikat.

_________________
Serpent 960
Serpent 950
GS Storm CL-1
Traxxas Bandit
Hot Bodies Cyclone
Serpent Excel MK2
+sebességi autók


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.05.02 16:12:20 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 18:40:49
Hozzászólások: 6790
Szerintem nem nagyon lehet mast mondani, mint a tobbiek. Vagyis: ki kell menni a palyara es tapasztalni. Az 1:1-es autovezetest is tudod elmeletben, de amikor eloszor beulsz, akkor nem tudod mit-hogyan, illetve teljesen maskeppen veszed majd a kanyarokat 10.000 km vezetes utan.

Jo ha tudod az elmeletet, de a vezetes az igazi tanulas.


Bálint01 írta:
Kösz mindenkinek aki írt.
Kérem mások is írják le vezetési tapasztalataikat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.05.02 19:53:51 
Offline
Nitrofüggõ

Csatlakozott: 2004.04.08 12:36:59
Hozzászólások: 474
Tartózkodási hely: Budapest
Bocs ,de a rendes autó vezetésében is van elég tapasztalatom ,mivel apám oktató ,így elég sokszor vezetek autót.
Különben modell autó vezetésben is van egy kis tapasztalatom ,de az on-roados ,azt hittem ,hogy teljesen máshogy kell vezetni ,mint az on-roadot ,pedig nem.
Kösz mindenkinek ,azért még érdekelne ,hogy a többiek hogy szoktak vezetni.

_________________
Serpent 960
Serpent 950
GS Storm CL-1
Traxxas Bandit
Hot Bodies Cyclone
Serpent Excel MK2
+sebességi autók


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2004.05.16 13:55:35 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.04.25 22:33:39
Hozzászólások: 1317
Tartózkodási hely: Budapest
Zozo írta:
Tucsok írta:
szia!
szerintem ez autótól is függ,mert más egy két kerekü és más egy 4 kerekü...(meghajtás),de motortól is függ..pl:más egy 16 os motor és más egy 26 os motor,meg persze a beállításoktól is függ...szervó,stb.



NEM. Tücsök ez amita Ramses ilyen pontosan leírt az mindenre igaz, az össz modellautóra, a trabantra és még a ferrarira is.
Az igaz, hogy inkább a pálya - aszfalt - modelleknél érzékelhető jobban, de a kevésbé tapadós útfelületen is érvényesek ezek a szabályok csak ott sok mással is kell számolni.


Zozo

Aztán amikor már megtanultuk amit Ramszesz leírt mert az a klasszikus akkor utánna jön a profi mint az igazi rallye-ban. Jobbos forduló elött egy ball manőver majd jobb kormány állás és máris csuszásban az autó majd gázzal és kormánnyal csúszva íven brodszájdolva /ugy magyarossan/ nagy sebességgel íven autózni. Ez a profi. De az igaz, hogy más a 2WD és más a 4WD. Mindkettőval lehet csinálni csak más technikával mert merőben más.
Üdv
Thomas

_________________
Hong Hor-Jammin Products
http://www.hongnor.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.17 18:18:25 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2005.02.17 14:44:32
Hozzászólások: 954
Tartózkodási hely: XXII-kerület
Szasztok.
Nem volt még belső égésű motoros járgányom.
Kell valami különlegeset tudni az irányításáról? ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.17 21:10:01 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.11.30 19:58:03
Hozzászólások: 298
Tartózkodási hely: Szombathely Sé Széchenyi u. 1
Háttt
én nem tudok rola
csak azt hogy nagyon ki kell tapasztalni az autot
meg az elemekre és a kristályokra oda kell figyelni
mert elszabadul a járgány(se fék se jobbra balra)
erre jo a failsafe
sok sikert :!: 8)

Üdvözlet:MOMO3


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.02.17 21:23:11 
Offline
karbantartós
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.21 12:08:13
Hozzászólások: 4361
Ha volt barmilye RC-d akkor nagy meglepi nem fog erni. max annyi, hogy ez bezony hangos. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.04.23 21:56:48 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2005.04.23 21:30:03
Hozzászólások: 59
Tartózkodási hely: Bp.1195jókai.u.28
Tegyük fel hogy a kocsim egy nagyobb ugrató előtt áll.Beveszem a rávezető kanyart és reménykedem... Szóval mit csináljak húzzak gázt vagyinkább haggyam ráfutni(persze kellő sebességgel).

2. Kérdésem ha a levegőben vagyok akkor gáz illetve csak haggyam szállni(mint gólyaürülék a levegőben)?

Előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.04.24 00:08:41 
Offline
Nitrofüggõ
Avatar

Csatlakozott: 2004.05.01 15:04:03
Hozzászólások: 418
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Idézet:
2. Kérdésem ha a levegőben vagyok akkor gáz illetve csak haggyam szállni(mint gólyaürülék a levegőben)?


Ha az autó hátra dől akkor féket húzol...ha előre... kis gázt adsz. Leérkezésnél kormány egyenesben legyen.

_________________
RcOffRoadCenter
SeRoK's Savage


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.04.24 07:45:28 
Offline
RCOR Star

Csatlakozott: 2004.01.23 18:14:14
Hozzászólások: 2631
amikor ramesz az ugratora,akkor huzd a gazt,ne engedd el,mer nem fogsz szepe,es nagyot ugratni

_________________
S13 380HP
D2racing
Ironclad
Initial Drifters


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.04.24 09:05:23 
Offline
RC mániákus
Avatar

Csatlakozott: 2004.05.22 16:40:09
Hozzászólások: 748
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary, Earth
Tucsok írta:
amikor ramesz az ugratora,akkor huzd a gazt,ne engedd el,mer nem fogsz szepe,es nagyot ugratni


És a tetejébe még jó nagyot is kap az orra, mivel ugy fog leesni mint egy darab kő.

_________________
...american way of drive...
...american way of life...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.04.24 10:37:54 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2005.04.23 21:30:03
Hozzászólások: 59
Tartózkodási hely: Bp.1195jókai.u.28
Köszi

Ja és még egy kérdés hátraszaltót inkább laposabb vagy meredekebb ugratón érdemes megpróbálni?

Ui:Csak azért kérdezek ennyit hogy mire végre meglessz a kocsim már fel legyek készülve. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.04.24 13:27:31 
Offline
RCOR Star
Avatar

Csatlakozott: 2004.01.20 18:40:49
Hozzászólások: 6790
Tucsok írta:
amikor ramesz az ugratora,akkor huzd a gazt,ne engedd el,mer nem fogsz szepe,es nagyot ugratni


Ez nem minden autó esetében igaz. Attól függ, milyen helyzetben van az autó a levegőben. Ha pl. a Savage vagy a REVO esetében full gázzal ugratsz, akkor elég csúnya hátasokat lehet dobi vele.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2005.04.25 13:05:39 
Offline
Egyhelyben pöfögõ

Csatlakozott: 2005.04.12 12:46:26
Hozzászólások: 91
Tartózkodási hely: Miskolc
pár dolog meg 1 csomó képKépKép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

_________________
msn: sparco15@axelero.hu
hayabusa 27.095 AM
Conrad p190 4wd(subaru03).15szp


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 64 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség