balimi75 írta:
Ramses írta:
A pontos típus viszont csak akkor lehetne mondani, ha tudnánk milyen autóba kell, milyen méret, hány cella, milyen szabályzód van....stb.
Ramses
A Lipoval az a bajom hogy elég kevés tapasztalat van még vele!
Ha Lipo akkor töltő is kellene!
TT-01: Lrp Sphere Competition szabi(400A), 9.5-körös Nosram moci(200W,33840-es fordulat)
Df-02:Nosram 150A-es szabi, Vectori 10.5-körös moci(255W, 27000-es fordulat)
Thunder Tiger At 10: Nosram 150A-es szabi, Nosram 9.5-körös moci
Mindegyik 6 cellával üzemel, az autók 1:10-esek!
Hi!
Ha tényleg ilyen cuccaid vannak (LRP Sphere Competition, stb), akkor egy LiPo töltő (10-20 ezer között van) csak ne vág földhöz. Másrészt pedig kb. ezek a "tapasztalatok" kellenek a LiPo-hoz (értsd: általánosságban igaz a mai LiPo-kra):
1. Maximum 1C-vel tölthetők, de azzal szinte azonnal, ahogy kivetted az autóból, tehát nem kell pihentetni, mint a NiCd/NiMh-kat
2. Sosem szabad 2.8V/cella alá meríteni, mert meghal tőle
3. Nem kell kisütni, azonnal rá lehet tölteni
4. Ha langyosnál melegebb, akkor valami nincs rendben. Vagy az akksi nem bír annyit leadni, mint amennyit elvár az autód tőle, vagy szar az akksi (ez utóbbi új akksinál ritka azért)
5. Ha elkezd az akksi púposodni, azonnal hagyd abba a töltést, és kérj meg valakit, hogy nézze meg
6. A LiPo rosszul viseli az ütéseket, nem véletlen, hogy versenyen csak tokozottat engedélyeznek. Az ütéstől az egymástól elválasztott vegyi anyagok keveredhetnek, és csúnya világ következhet be...
7. Időnként érdemes a cellákat kiegyenlíteni, amit vagy LiPo balancerrel oldasz meg, vagy mint én, hogy versenynap után cellánként töltöd meg.
...
Kb ennyi, vagyis jóval egyszerűbb, mint a NiMh, nem igényel komoly törődést, nincs akkora önkisülése...stb. És nem kell belőle annyi, mint a NiMh-ból.
Ramses
_________________
http://www.digimappa.hu - digiMAPPA - Iktató és Iratarchiváló Rendszer - Iktatás, iratarchiválás
http://www.ocm.hu/ - OCM2000 - Integrált Vállalatirányítási Rendszer
X-Ray XB8-TQ
Nameg itt van
gyilkos is