Sziasztok
Totál kezdő vagyok modellezés terén és ez lesz az első hozzászólásom.
Látom itt nagy a szigor, ezért biztosan kapok majd a pofámra, hogy új topicot nyitottam és miért nem olvastam végig a sokéves termést, stb...
Nagyjából végigolvastam, de nem nagyon találtam választ a problémáimra.
A történetem röviden:
Immáron több mint két hete SYL-nél szert tettem egy CLX kit-re és a hozzá való összes motyóra. A gép lassacskán összeállt, mígnem eljutottam a motor beállítás/karburálás témakörhöz.
Itt jegyzem meg SYL a lelkemre kötötte, hogy a kocsit Ő szeretné beindítani - többek között azért, hogy elkerüljük az ilyen hülye kérdéseket.
Sajnos ezt nem sikerült megoldani, mivel amikor bementem az üzletbe Ő éppen nem volt ott és mostanában úgy jön ki a lépés, hogy nem tudok beszabadulni a városba. A gép meg már egy hete menetkész és nem bírok magammal.
A tények:
CLX a legalapabb 21-es motorral (SH PT002A - ratyi, játszós, tanulós), SH 3-as izzító gyertya, 10%-os bejáratós üzemanyag
Szóval az első indítás vasárnapra volt kitűzve.
Elolvastam az itt fellelhető cikkeket, kinyomtattam mindent ami szükséges, felírtam a gyári beállításokat, stb. Aztán három órán át rángattam a madzagot.
A legnagyobb sikerélményem az volt, amikor valami véletlen folytán 5 másodpercre beindult a motor - de aztán ezzel a lendülettel le is állt.
Kenés volt gazdagon, az üzemanyag folyamatosan jött a kipufogón.
A következő napokban karbi szétszed, átnéz, gyári leírások alapján (
http://www.shengines.com/PTF/21-28-Inst ... -BUGGY.pdf) beállít.
Az itteni leírások és fórumok teljes áttanulmányozása után arra jutottam, hogy az következő próba a nappaliban, tudományos alapokon fog megtörténni. Az asszonynál átvittem a tervet és elkoboztam a hajszárítót.
Motor felmelegít 55 fokra (hajszárító), majd indítás. Nagy nehezen sikerült.
Kocsi ki az erkélyre, járatás, melegítés, majd karburálás.
Az első tank naftátát inkább kiprüszkölte, mint elégette. Kb. 5 perc alatt el is fogyott egy tank, minden állt a finom, illatos lében.
Aztán másodszorra (újra nappali, hajszárító, stb) már jobban ment. Kb 15 percet járt a motor egy tankkal, addig próbáltam belőni az alapbeállításokat.
Most ott tartok, hogy van egy valamilyen alapjáratom, megy a motor izzító nélkül is és gázt is lehet adni. Véleményem szerint a fordulatot azonnal felveszi és mikor elengedem a gázt nem fullad le. (gurulni még nem gurult a kocsi, mert közben besötétedett)
Problémáim/kétségeim/kérdéseim:
- A leírás azt mondja, hogy füstölnie kell. Sajnos -7 fokban ez relatív, most gyakorlatilag minden füstöl. Nem nagyon tudom megállapítani mi számít füstnek és mi gőz.
- A hangokkal hasonló a helyzet. Kezdőként nem túl sokat mondó a "ne legyen négyütemű hangja" meghatározás. Nekem jelen pillanatban a kétütemű hangra a Trabant ugrik be, a négyüteműre meg az Impreza STI - félek mindkettővel messze járok az igazságtól
- Az alapjáratot próbáltam érzésre belőni, de nem vagyok biztos benne. Meleg motornál, hogy gázadás után se fulladjon le elég visítósra kellett állítanom - legalábbis az én kezdő fülemet kicsit bántja. Van erre valami szabály, vagy elég annyi hogy a kuplung még ne fogjon és a motor se melegedjen túl? (a mostani beállítással -7 fokban 95 fokra melegedett fel)
- Az alacsony fordulati tűvel nem sokat tudok játszani. Gyárilag 1/4-et volt csak kitekerve. Ezzel a beállítással is szépen köpködi a naftát a kipufogón. Ha kifele csavarok rajta (dúsítok), akkor jobban köpköd és azonnal le is áll. Ez így szerintem biztosan nem jó - mit ronthattam el?
- Ha állítottam a magas járati tűn (szegényítettem), akkor gázadásra leállt. Most egy olyan beállításon van, amivel nem áll le, viszont magasabb fordulatnál - mikor már kezdene fogni a kuplung - gazdagon nyomja ki a motyót a kifogón. Raktam alá egy rongyot, amiből a végére csorgott az üzemanyag. Rendben van ez így? (elég gyorsan ki is ürült a tank - mennyit kellene mennie egy tankkal?)
- Van reális esély arra, hogy a gép mínuszokban is elinduljon? (a nappalin kívül, hajszárítózás nélkül) Érdemes ezzel kínlódnom, vagy ez totál esélytelen?
Bocs a birka kérdésekért!