gergew írta:
Sziasztok!
Röviden az újság egy nagy reklám, abszolut tudatlan laikusoknak készült, ezenfelül tele van szarvashibákkal és tévedésekkel.
Szerintem nagyon gyenge az egész, 60 oldalért 528 Ft, amiből csak 27 oldal autós! Részemről 2 forintot se ér.
Ezenkívül pedig ezt találtam:
http://forum.rcmodell.hu/viewtopic.php?t=8695Ismerős még???
Haliho, üdv mindenkinek!
Szeretném tisztázni ezt a dologot itt a fórumon is - melyet már megbeszéltem Ramses kolegával, remélhetően volt értelme a majd egy órás beszélgetésünknek, - és ez miatt most már igy jobban átgondolva valamilyen szinten bűnösnek érzem magam...
...tehát íme, hogy mire világítottam volna rá fent említett igen félreérthető és provokatív hozzászólásomban. (kihangsúlyozom, hogy csak az autós részéhez szólnék hozzá)
"A nagy reklám":
Ugy történt, hogy ugye megvettem az újságot egy kőbánya-kispesti újság árusnál, abban az örömömben, hogy megjelent az első magyar modellező magazin. De már csak azért is, hogy támogassam ezt a dolgot, mint ahogy egy pár dolgot próbáltam idén támogatni ami a modellezéssel kapcsolatos, még ha nem is anyagalig, hanem a két kezemmel.
Első pillanatban, ahogy kezembe fogtam az újságot rögtön feltűnt a hátlapján egy reklám melyen ez áll: Világmárkákat sorakoztattunk fel, hogy elkerüld a csalódást. Ezen mosolyogtam egyet, ezt nem is ragoznám tovább, előítéletek szövődtek bennem. Azt azért hozzátenném, hogy tapintásra és kinézetre még most is 5-öst adnék rá, mivel európai szintűnek mondtható ezen a téren, tele van színes képekkel, és gusztusosan néz ki. Viszont mikor kinyitottam sajnos csalódnom kellett bizonyos dolgokban. Tudtam, hogy lesz benne cikk, melyet Ramses írt (én is elsőre a Savage 25-re gondoltam) - jómagam hozzá tudnék szlni a monster témához, csak sajnos csalódva tapasztaltam, hogy minden autós témával foglalkozó cikket egyetlen egy modellező irt, de ennek akkor, és egészen idáig még nem tudtam a pontos hátterét, valamint annak sem, hogy mért csak HPI, illetve egy bizonyos disztributor által forgalamzott termékek találhatóak benne. most, hogy tudom a választ, csak ösztönözni szeretnék minden forgalmazót, hogy terméketit kínálja fel az RC-Games-nek bemutatás céljából. A reklámot inkább erre értettem, mint pl. a legelső oldalra. Világos számomra, hogy az az összeg ami 6000-XXX pédány eladásából összejön, közel sem pótólja a befeketett összeget, illetve munkát.
"a tudatlan laikusok"
Ezt a részét az előző bekezdésben nagyjából ki is fejtettem, abbol a szempontbol, hogy a cikkek olyan autókról irodtak, melyeket egy cég forgalmaz. Miután tudomásomra jutott, hogy más nem is nagyon akarta bemutattatni termékét (ebben a számban!) ez az állitásom alaptalannak bizonyult. Én őszintén jobban szerettem volna, ha a Cyclone-rol egy onroad öregróka számolt volna be, illetve ha a Nitro MT2 helyett pl. egy Lightning Pro buggyt teszteltek volna, amivel nem csak elviekben népszerüsitenénk a sportot, hiszen kitartó munka végett idén megszületett az első hivatalos verseny ebben a kategoriában, és mi ugye jobban szeretnének vele versenyezni egyet jövőre, alkalmasint 1/8 buggyval. Szerintem ennek a sportnak azt a felét kellene népszerűsiteni, mellyel később tovább fejlődhet versenyzés szinjére. Nekem volt MT2-őm, és nem fejlődtem vele semmit, csak szenvedtem. Én szerintem már egy versennyel is hatalmasat fejlődik a modellező, nem csak mentálisan. Egyszerűen másképp áll hozzá a dolgokhoz, és rájön, mennyire nem tud semmit az egészről, és hogy emnnyi mindent kell még tanulnia. Nagyon sok idő és elszántság - egyfajta őrültség - kell ahhoz hogy valakiből jó modellező legyen, legábbis szeintem. A versney összehozza az embereket, nem ugy mint egy hétvégi "csapatás", vagy edzés, ahol csak klikkek alakulnak ki, és ha a laikus ezt látja, talán elmegy a kedve az egésztől. A verseny minderre egyfajta megoldás, mely összehozza a barátokat, azokat is akik még nem barátok, és azokat is akik már nagyon nem barátok, de talán egy talán nem véglegesen. És ha egy versenyző ir a modelljéről egy hosszú és komoly beszámolót, észrevételeket, hibákat, a modell előnyeit, hátrányait, a laikusnak lesz viszonyitási alapja, hogy kihez kell úgymond "felnőnie". Mert ha olvas egy cikket, melyben megtudja hogy mit látunk az autón, és mik az ujdonságok érdekességek rajta, annak a cikknek nem lesz sok ráhatása.
"Szarvashibák"
Ez volt talán az egyik legprovokativabb és legfélreérthetőbb szava üzenetemnek, amivel nyilvánvalóan megsértettem a szerzőt, és itt nyilvánosan is elnézését is kérem. Azonban! Ezekről az ugynevezett "szarvashibák" léteznek, melyből példaképp ki is emlnék szám szerint kettőt. Egyik a 9. oldalon olvasható baki, mi szerint a Hot Bodies Cyclone 8 olajos gátlóval van felszerelve. A második a 19 oldalon olvasható gubanc, hogy idézzem : "Elől C-Hub felfüggesztést van, ami manapság a legpreferáltabb az 1/8-as versenyzők között". Két egymáshoz függő, és egy helyesírási hiba található, melyek szerintem igen szembetűnőek, különösen ha a mondat mellett lévő közeli képen ott virít a Pivot-ball, és ha valaki tudja, hogy az 1/8-as onroad autók közt inkább Pivot ball futóművel ellátott modelleket gyártanak. Én tisztában vagyok vele hogy ez nem hiba, csak figyelmetlenség - elvégre tévedünk mindannyian, ezért vagyunk emberek - és erről a szerkesztők tehetnek. Ezt vagy nekik, de lehetőség szerint (megintcsak) egy másik modellezőnek át kellett volna olvasni időben. Ezért ez nyilvánvalóan el volt illetve el van kapkodva.
Most, miután kicsit jobban elgondolkoztam ezen az ügyön, rájöttem hogy valóban nem igy kellett volna fogalmaznom ahogyan megtettem, csak egész egszerüen lusta voltam átgondoltan ésszerűen megfogalmazni ezt, ami most remélem sikerült.
Nagyra becsülöm, hogy van aki ebbe ennyi pénzt beleölt, hiszen ennek negativ hatása biztos hogy nem lesz. Maximum nem veszik meg az ujságot, amit a másik fórumot olvasva nem tartok valószinűnek. Vagyis igenis támogatom ezt a dolgot, anyagilag biztos hogy nem, legfejjebb jó tanácsokkal, illetve talán egyszer egy cikkel is, ha még ezek után lehetséges ez.
Baráti üdvözlettel,
Juhász Gergely